Yazı kategorisi: k-drama

iljimae

kendimce hatırı sayılır miktarda k-drama izlemiş olsam da bunlar hep günümüzde ya da yakın geçmişte geçiyordu. güney kore’deyken o saray benim bu gizli bahçe senin gezdikten sonra olaydan eksik kalmayayım diye tarihi bir k-drama seyretmek istedim ve  forumlardan, bloglardan hakkındaki olumlu yorumları okuyarak, üzerine lee jun ki’yi koyarak iljimae de karar kıldım. dizinin başlıca karakterleri iljimae / yong / lee geom ( lee jun ki ), eun chae ( han hyo joo ), bong soon ( lee young ah ) ve shi hoo (park shi hoo). lee geom bir asilin oğludur. kör bir kahin lee geom ve babasını birlikte görünce ‘halkın kralı olacak!’ diye bir kehanette bulunur. bunun üzerine imparator aynı gökyüzünde iki güneş parlamaz diyerek, lee geom’un babasına bir komplo düzenler ve bunun sonucunda babası öldürülür, annesi ve ablası köle olarak satılır. kendisi ise yaşadığı şoktan dolayı hafızasını yitirir ve iyi kalpli bir ajushi ve babasının hizmetçi sevgilisi tarafından yong ismi verilerek büyütülür. babasının bu ilişkiden adı shi hoo olan bir oğlu vardır. shi hoo babasına düzenlenen komployu yürüten kötü kalpli bir adam olan byun sik tarafından büyütülür, tabi bu sırada o kişiyi babası zannetmektedir. byun sik amcanın shi wan adında başka bir oğlu daha ve eun chae isminde bir de kızı vardır. aynı zamanda imparator kimseye bu kehaneti söylemesin diye kör kahini ve ailesini öldürtür, sadece kızı bong soon kurtulur. bu kızı da, kızın ailesini öldüren sonradan tövbekar olan bir suikastçi büyütür. bir gün esas oğlumuz çok pis sopa yer hafızası yerine gelir ve olaylar gelişir.

bu dizinin ilk iki bölümünü bir ay kadar önce seyredip, pek sevmeyerek yapacak hiçbir şey bulamadığım bir zamanda seyretmek üzere kenara kaldırmıştım. çünkü bir kore dizisi için asla önyargılı olmamak ve en azından bir beş bölüm seyretmek gerekiyor. kalan bölümleri bu hafta içerisinde bitirdim. son iki bölüme kadar da çok severek izledim. konu güzeldi, karakterler güzeldi, oyuncular güzeldi, dövüş sahneleri güzeldi, hikayenin işlenişi güzeldi ama, aması var işte. yakışıklı kardeşim lee geom sözüm sana; sen ne yaptığını zannediyorsun? aslanlar gibi tuttuğunu koparan, süper dövüşen, akıllı, aynı zamanda senin için ağaç satın alan, hayatını riske atıp sakat kalan, üstelik sırtında taşıdığın bong soon varken, tek olayı ajite bir iyi kalplilik olan ezik, aşkına bile sahip çıkmaktan yoksun eun chae’ye nasıl aşık olursun? üstelik bong soon’a her şey bitince seni de annemi de alıp gideceğim buralardan demedin mi? sen nasıl erkeksin ya bir de iljimae’yim diye geziyorsun ortalarda? yani beğenmediğimiz shi wan bile senden daha erkek çıktı, ‘arkadaşım!’ dedi seni bağrına bastı, her başın sıkıştığında seni kurtarmak için elinden geleni ardına koymadı. neyse sonunda eun chae’ye de varmadın da rahatladım biraz. yani bong soon lee geom’a varacaktı, eun chae shi hoo’ya varacaktı herkes hayatının sonuna kadar mutlu yaşayacaktı. nasıl sinirlenmişsem artık çemkirince rahatladım.

sonuç olarak seyredilebiliritesi yüksek bir dizi. ost’sinde ise bu şarkıyı özellikle sevdim. dinleme listeme aldım arada dinlerim.

じゃまたね。

Reklamlar

iljimae” için 2 yorum

  1. Sitede dizinin konusu var sanmıştım.Spoilerin olucağını düşünmemiştim.2 bölümünü izledim fakat sanırım ben de ara vericem.Yediğim büyük spoiden sonra hevesim kalmadı.İlk önce yorumları okuyan arkadaşlar varsa diye bunu yazıyorum.Dizinin konusunu burdan öğrenmek istiyorsanız büyük spoi yiceksiniz haberiniz ola ha.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s