Yazı kategorisi: k-drama

noriko goes to seoul

hazır hong gi sevgim depreşmişken eylül ayı içerisinde kbs2 kanalında yayımlanan başrollerinde lee hong gi ve takashima reiko’nun oynadıkları tv filmini izledim. 40’lı yaşlarında bir çocuk annesi noriko (kendisi japon) bir gün akciğer kanseri olduğunu öğrenir ve bir müzik kanalının seçmelerine katılmak için seul’e gider. seçmelerde min ha isimli bir gençle tanışır ve ondan kendisine şarkı söylemesini öğretmesini ister ve olaylar gelişir.

ben filmi oldukça naif buldum ve naif filmlere bayılırım. ilk karşılaştıkları zamanlarda oldukça soğuk ve duygusuz gibi görünen min ha’nın zamanla noriko’ya saygı duymaya ve sevmeye başlaması, ikisi arasındaki dostluğun gelişimini görmek güzeldi. min ha anne ve babasını ufak yaşlarda kaybetmiş, büyükannesi ve amcası ile birlikte yaşayan bir çocuk. tek hayali ünlü bir şarkıcı olmak ve bu uğurda okulunu bile bırakmış, o seçme senin bu seçme benim gezip duruyor. noriko’nun da katıldığı seçmelerde şarkının sözlerini unuttuğu için eleniyor ve şarkıcılık peşinde koşmaktan vazgeçiyor, hatta büyükannesinden kendisine fabrikada bir iş ayarlamasını istiyor. noriko ise kendisinin hassas olarak tanımladığı, bana göre ise ergenlik triplerindeki kızının ‘hayatta neden çabalıyorum ki, sonum senin gibi olacak, drama izleyip ünlüleri takip eden bir kadın!’ sözleriyle yıkılmış bir kadın. aynı zamanda gençken şarkıcı olmak istemiş, ancak evlenip çocuk sahibi olunca bu hayalinden vazgeçmiştir. kızına çok çalışıp çabalayınca elde edilemeyecek hiç bir şey olmadığını göstermek istiyor.

filmin başlarında umutsuz ev kadınlarının hep beraber bir kafede toplanıp korece çalıştıkları ve ünlülerin fotoğrafları birbirlerine gösterip defterlere yapıştırdıkları sahne süperdi. bir anda kendimi 40’lı yaşlarımda gördüm. hayır hayır ben öyle olmak istemiyorum 🙂 hem ben şimdiye kadar hiç kimsenin fotoğrafını kesip bir yerlere yapıştırmadım. hatta güney kore’deyken aldığım super junior cd’sinin yanında verdikleri devasa posteri bile hostelde kalan çocuğa verdim. gerçi g-dragon posteri olsaydı verir miydim emin değilim ama, hayır hayır hayatımı kesinlikle bir fangirl olarak sonlandırmayacağım 😛

noriko’nun japonya’ya dönerken bıraktığı parayla gitarını geri satın alan min ha’nın noriko’nun hatırına island grubunun seçmelerine girip seçilmesi, güney kore’de ünlü olması ve onu unutmayıp taaa japonya’ya ziyaretine gitmesi çok tatlıydı. bu arada noriko da ameliyat olup bayağı bir toparlamıştı, kızıyla arasını da düzeltmişti. yani sonsuza dek mutlu yaşadılar.

じゃまたね。

Bir Cevap Yazın

