Yazı kategorisi: müzik

j-pop vs k-pop – koreografi

fan’ıyla, antifan’ıyla, şarkıcılarıyla, şirketleriyle bir bütün olarak japonya’da ve güney kore’de müzik büyük bir endüstri. japonya semalarına henüz ulaşamadım ama güney kore’ye gittiğimde bu endüstrinin hayal ettiğimden de büyük olduğunu görünce şaşırmıştım. bu konuda o kadar profesyonel pazarlama taktikleri var ki hayret etmemek mümkün değil. hallyu dalgası bütün ülkeye sirayet etmiş. kozmetikten, giyime çok geniş bir alanda hatta kahve zincirlerinde bile hallyu starları birer pazarlama objesi. televizyonda sırf k-pop starlarının performanslarını sergilemeleri için programlar var. yine japonya’da j-pop gruplarının kendi tv programları bile var ve bunlar yüksek ratingler alıyorlar. her iki ülkede de bir grup konser vereceği zaman biletler satışa çıktığı anda tükeniyor, grupların fan’larına ön satışlar yapılıyor. bunlar benim algımın ötesinde çünkü ben türkiye’de bir stadyumu dolduracak kadar seyirci toplayacak kimseyi düşünemiyorum.

genel olarak (yani uzakdoğuya özgü değil) kadın vokalleri sevmem, sevdiklerimin sayısı bir elin parmaklarını geçmez. dolayısıyla dans performanslarını izlediğim boyband’ler üzerinden yorum yapacağım.

ilk olarak japonya. hani hiç izlemedim desem farklı gruplara ait toplamda en az 100 tane klip izlemişimdir. bu konuda söyleyebileceğim tek şey japonlar dans işini beceremiyorlar. ya çok çalışmıyorlar, ya yeteneksizler, ya da koreografları berbat. hangisi karar veremedim. örnek olarak kamechan’ın müthiş göz makyajına bayıldığım, kat-tun’un en sevdiğim şarkılarından biri olan no more pain’i izleyelim.

klip yaratıcı, çocuklar yakışıklı/güzel, ama birbiriyle uyumsuz, estetik olmayan hareketler, ciddi bir senkronizasyon eksikliği. geçişler, yer değiştirmeler zorlama. bir grup değil de birbirlerinden bağımsız bireyler gibi hareket ediyorlar. olmamış batsu.

şimdi bir de güney kore’ye bakalım. açıkçası k-pop’ı j-pop kadar başarılı bulmuyorum. ama performansları koreografi ağırlıklı ve kesinlikle daha başarılı. ilk defa çıkış yapan bir grup bile olsa göze estetik gelen hareketlerle dans ediyorlar. k-pop’a örnek olarak super junior’ın mr. simple’ını izleyelim.

klipten dansı çıkarırsak yaratıcılık sıfır ama kat-tun’un 5 kişiyle yapamadığını burada 10 kişi yapıyor ve koreografide en ufak bir hata yok. ellerini havaya kaldırdıkları yükseklik bile aynı. bu klibi ilk izlediğimde ağzım açık kalmıştı, ‘bu kadar insanın bu kadar uyumlu dans edebilmesi için en az 1 ay çalışmış olmalılar!’ diye düşünmüştüm. olmuş maru.

じゃまたね。

j-pop vs k-pop – koreografi” için bir yorum

  1. müzikte japonların rockı korelilerin popu diyorum:) ayrıca koreliler bu işi biraz daha ciddiye alıyorlar sanırım
    bu arada super junior ı ilk izlediğimde benim de ağzım açık kalmıştı ve boybandlere olan önyargımı bırakıp “helal olsun” demiştim.sanırım sm productions dış görünüş ,.dans ve şarkı söyleme konusunda en iyileri toplamış ve bu grubu oluşturmuş
    kliplerin yaratıcılığı konusunda sana katılıyorum super juniorın genellikle kliplerinde ışıklı bir ortamda dans eden adamlar var:) biraz daha değişik bir şeyler görmek istiyoruz açıkçası:))

Bir Cevap Yazın

