Yazı kategorisi: sinema

paradise kiss – パラダイス・キス

paradise kiss, ai yazawa’nın aynı isimli mangasından uyarlanan bir film, aynı zamanda dizideki karakterlerin yarattığı giyim markasının adı. internet üzerinden manga okumayı sevmediğim için animesini seyretmiştim. yukari hayasaka (keiko kitagawa) başarı obsesifi annesi yüzünden hayatını yarış atı gibi yaşayan bir lise öğrencisidir. sınıfın yakışıklısı tokumori (yusuke mamamoto)’den hoşlanmaktadır. bir gün yolda yürürken mezuniyet defilesi için kıyafetlerini taşıyacak manken arayan bir grup sanat okulu öğrencisi ile tanışır. böylece içinde george (osamu mukai), isabella (shunji igarashi), arashi (kento kaku) ve miwako (aya osama)’nın yer aldığı yeni bir dünyaya adım atar ve hayatta ne istediğini sorgulamaya başlar.

ai yazawa, aynı zamanda nana’nın da mangakası, dolayısıyla kendisine saygım sonsuz ancak her ne kadar başarılı bulsam da bu seriyi nana’yı sevdiğim kadar sevemedim. filmini ise yamapi’nin ex’i çemçük ağızlı keiko kitagawa’ya rağmen osamu mukai hatırına seyretmeye karar verdim. bu çocuğun da bayağı hayranı var aslında ama benim ısınamadığım bir şey var, ne olduğunu da tam olarak bilemiyorum. hele bizim canımız cool tavırlarına hasta olduğumuz george’umuzu şapşal bir aşık gibi oynamış ya ağzıyla kuş tutsa yaranamaz şimdi bana. karakterin 10’da birini bile filme yansıtamamış. her ne kadar oynadığı arashi karakterinin animedeki arashi karakteriyle uzaktan yakından ilgisi olmasa da bu filmde keşfettiğim kento kaku’ya ise bayıldım.  aralık ayında yayımlanacak ranma 1/2’de ranma rolünde oynayacakmış hemen izlenecekler listesine yazdım. oyuncuları çıkarırsak, mekanlar, hikaye anlatımı güzeldi. hele atölyelerine bayıldım. hiç beğenmediğim alternatif sonuna rağmen izlerken keyif alınabilecek seyret-unut filmlerden. manga ya da animesine hastaysanız ise aradığınızı pek bulabileceğinizi zannetmiyorum.

じゃまたね。

paradise kiss – パラダイス・キス” için 3 yorum

  1. ben de tam da izlemeyi düşünüyordum ama nananın filmi gibi hayalkırıklığına uğrayacağız demekki:)) animesi nana kadar çarpmamıştı ama gene de çok sevmiştim ve ai yawaza’ya olan saygım daha da artmıştı:)) seviyorum bu kadının tarzını :)) doğru dürüst fotosu olsa odama asacağım o derece fanı oldum:)) bu arada bu kadın kısa saçlı ,entel bir kızdan hep bir kazık yemiş gibi gelir bana:) nana da sachiko burada george’un londradan gelen eski okul arkadaşı aslında aynı kız sanırım bilmiyorum doğru bir düşünce mi?:))

  2. nana’nın filmini seyretmedim ben olayın büyüsünü bozmak istemedim 🙂 bu filmi de paradise kiss gibi düşünmeyip, başka bir şey izliyormuş gibi seyredersen güzel aslında. mesela sonunda george ve yukari kavuşuyor ki bence bu hikayedeki olay kavuşmamalarıydı. ai yawaza hakkında ise söyleyebileceğim şey, o da benim japonlar hakkında öğrendiysem bir şey, asla bir japonun ne düşündüğünü anlayamayacağım.

  3. Çok heyecanlanmıştım filminin geldiğini duyunca. Ama atölyeleri dışında film tam anlamıyla rezaletti. Nana bile daha iyidir yani.

    Gerçekten de asıl mevzu kavuşamamalarıydı, tutup sıradan, pembe bir j-drama aşk hikayesiymiş gibi sonunu değiştirmişler. Halbuki aizawanın en sevilen özelliği acı-tatlı ama her zaman itiraz edilemeyecek kadar gerçekçi ve empati kurulabilir hikayeler anlatmasıdır.

    Söylemeden geçemeyeceğim Yukari’yi oynayan kız gerçekten çok güzeldi ama George ve Isabella tam bir rezalet olmuş.

    Neymiş? Her zaman dediğim gibi mangadan vazgeçmiyormuşuz. Bu sözümde özellikle sana gitsin sağbeyin ^^

Bir Cevap Yazın

