Yazı kategorisi: j-drama, k-drama, mim

mim: en sevdiğim dizi karakterleri

sağbeyin sağolsun beni mimlediğinden beri ‘ne yazsam nasıl yazsam?’ diye düşünürken, ilk mimim olmasının sorumluluğu da omuzlarımdayken, içimden geldiği gibi davranmanın en doğrusu olduğuna karar verdim. sonuçta şu anda hatırlayamıyorsam üzerimde bir etki bırakmamış demektir. hadi bakalım!

1.domyojiとmakino: hana yori dango

ilk başta karar veremedim beraber yazmak doğru mu değil mi diye de yine de bu iki karakterin ayrı ayrı yazılamayacağına karar verdim. çünkü her ikisi de birlikteyken de ayrıyken de hayata karşı bir duruşu olan karakterler. genelde dizi karakterlerinde ‘bir çift olarak var olma ‘ durumu söz konusu olsa da bu konuda tabuları yıkan bir dizi olarak  başımızın tacıdır. domyoji’yi oynayan matsumoto jun burada harikalar yaratmıştır. domyoji, zengin bir ailenin şımarık çocuğu olsa da içindeki liderlik yeteneğiyle f4’ün başıdır. eğer nasıl yaklaşacağınızı bilirseniz çok da yumuşak başlıdır, hata yapar ama hatalarından ders alır yani mükemmel değildir. evet evet kesinlikle bu karakteri bu yüzden seviyorum, çünkü mükemmel değil 🙂 haylaz görünüşünün altında ise acayip romantik biri var. yağmur altında saatlerce makino’yu beklediği zaman çok tatlıydı. makino ise aşk acısı çekse bile bunun için karalar bağlamayacak kadar güçlü bir karakter, daima önüne bakıyor. mızmızlanmak, zırlamak yapmak yok. hayatın gerçekleriyle yüzleşmek konusunda triplere girmiyor.  ne olduğunu ne olmadığını biliyor ve öyle davranıyor. bu arada dip not olarak söylemek isterim ki, domyoji’nin makino’ya hediye ettiği telefonun melodisi olan imperial march hala telefon melodimdir 🙂

2.jeremy: you’re beautiful

tepeden topladığı sarı saçları, mükemmel gülüşü, hayata espri dolu bakışı, hayat hep olumlu yanından bakmaya çalışan temiz kalbi ve ondan ayrı düşünemeyeceğimiz köpeği jolie ile birlikte jeremy, tam da benim hayatımın 24 saatini birlikte yaşayabileceğim bir karakter. tabii lee hong ki olmasaydı, jeremy diye bir karakter de olmazdı. sanki bu rol onun için yazılmış. bir insanın içinde hiç mi fesatlık, kötülük, art niyet falan olmaz kıyamam ben ona ya. isterim ki jeremy benim arkadaşım olsun, beraber alışverişe gidelim, akşamları scooter’ıyla seul caddelerinde tur atalım, hongik üniversitesi’nin yakınındaki parkta oturup tatlı patates yiyelim, tiyatro yapan gençleri izleyelim, sonra ben ona ‘çok yorgunum!’ diyeyim, o bana bir şey demesin, sadece sarılsın ve dinleneyim. jeremy benim için böyle bir karakter işte. ama ne yazık ki gerçek hayatta da böyle karakterler her zaman esas oğlanların gölgesinde kalmak zorunda, hayat adil değil maalesef.

3.kang ji wook: scent of a woman

genel olarak duygusal bir insan değilimdir, çoğunlukla mantığım duygularımın önüne geçer. ayaklarım kolay kolay yerden kesilmez, aşka inanmam, romantik gösterilerden etkilenmem. ama bu karakteri seyrederken zaman zaman gözyaşlarımı tutamadım. zaten lee dong wook’un oynadığı bu karakter yakışıklılığıyla olduğu kadar iyi huyu ve sevgisinin arkasında duran tavırlarıyla taşı bile eritirdi 🙂 hiç aklında yokken, ne yapacağını bilemezken tango bile öğrendi daha ne olsun. ayrıca hayatımda bir kadına bu kadar güzel sarılan bir erkek karakter görmedim. evet evet, kang ji wook’un en çok sevdiği kadına sarılışını sevdim. bu arada kendisi aynı zamanda gülsümsan’ın da çok sevdiği bir karakterdir ve kendisi bu diziden sonra lee dong wook fanı olmuştur. gülsümsan! mükemmel kocan okumuyordu blogumu değil mi 😀 bu arada kısa paçalı pantalonlarını sevmesem de, beyimize yakışıyor. evet, bu karakterin kıyafetlerini de çok beğeniyorum. çürük yumurtasız gardrop sahibi.

4.yeorim: sungkyunwan scandal

şimdi bu dizimizde genç kızlarımızın kalbini çalan 3 yakışıklı karakter var ama benim beğendiğim yeorim. müthiş oyunculuğu ve süper tatlı mimikleriyle song joong ki olmasaydı bu karakter de bu kadar sevilmezdi muhakkak. üstelik yakışıklı olduğu kadar zeki de. dizideki olayların çoğunu herkesten önce o çözmüştü. her zaman kendi çıkarlarını her şeyden önce tutuyor gibi görünse de aslında arkadaşlarına son derece sadık biri. giyim kuşam konusunda da zevkli. çevresi de geniş, halledemeyeceği hemen hemen hiç bir iş yok. her evde 1 tane bulunası.

5.seo in woo: man of honor

bu karakteri neden sevdiğimi bir kaç önceki postta zaten detayıyla anlatmıştım. ama kısaca bu yazının konsepti içerisinde de bahsedecek olursam bende koruma içgüdüsü uyandırması diyebilirim. çocukluğunda başına gelenler, en sevdiği insanlardan zarar görmesi, mükemmelliyetçi bir baba elinde büyümesi vs. o kadar sempati besledim ki bu karaktere böyle alıp sarılasım geliyor, sarıldığımda ‘korkma!’ diyeceğim ona ‘her şey çok güzel olacak!’. bunun dışında lee jang woo’nun oynadığı bu karakterin kıyafetlerini de çok beğeniyorum. takım kıyafetleri olsun, spor kıyafetleri olsun hepsi çok zevkli seçilmiş, ee oğlumuz yakışıklı ve boylu poslu da ne giyse yakışıyor. hele giydiği gri bir palto vardı ki kırk yıl düşünsem bir erkeğe böyle bir paltonun bu kadar yakışacağı aklıma bile gelmezdi.

ilk mimimin sonuna gelirken bu yazımdan öğrendiklerime şöyle bir göz atalım: kadın karakterleri beğenmiyorum, bir erkeğin giyimi benim için çok önemli, esas oğlanlardan çok 2.adamları beğeniyorum, koreli erkekler japon erkeklerinden daha yakışıklı 🙂

じゃまたね。

mim: en sevdiğim dizi karakterleri” için 4 yorum

  1. tahmin ettiğim gibi gerçekten süper bir liste olmuş 🙂 doumyoji ve makino’yu beraber yazman bence harika:) biri denince zaten hep diğeri de aklıma geliyor 🙂 doumyoji ve makino hakkındaki tespitlerin de süper 🙂 ben de doumyoji’yi asla mükemmel olmadığı ,makino’yu da çok güçlü bir kız olduğu için çok sevmiştim 🙂 hanazawa rui’yi de ne kadar çok sevsem de ben de doumyoji gibi birini istiyorum artık hayatımda ühühü 🙂
    ahh jeremy ahhh! niye kendi listeme koymayı unutmuşum bilemiyorum ! 🙂 aynen böylesine eğlenceli ,içten ve güvenilir bir arkadaşım olmasını çok isterdim 🙂 maalesef gerçek hayatta da böyle insanlara rastlamak çok zor :/
    scent of a woman’ı izlemek istemiştim ama konusu bana çok acıklı gelmişti.. şu aralardaki moralimin durumu nedeniyle bu diziye başlamam oldukça tehlikeli gözüküyor ama merak ettim kag ji wook’u doğrusu 🙂
    bu arada yazının son kısmındaki düşünclerinekatılmadan edemiyorum 🙂 birsürü dizi izledim ancak favori bayan karakterim sadece 2 kişi 🙂 bu senaristler iyi bir bayan karakter mi yazamıyor bilemedim 🙂 2. adamlar konusunda diyecek bir şey bulamıyorum bu kadar müikemmel erkeklerin bırakılıp odunların seçilmesi yüzünden ekran karşısında bayağı çıldırmışlığım vardır 🙂
    tekrar ellerine sağlık^süper bir liste olmuş 🙂

  2. scent of woman’ı izleme o zaman, ben bile ağla ağla perişan oldum, ama my girl’ü seyredebilirsin 🙂 başarılı kadın karakter yaratma hollywood’da da büyük sorun. nedense pek tercih edilmiyorlar. bir de bence bizi ekran başında sinir etmek için 2.karakterleri bu kadar başarılı yapıyorlar. yani izlediğim onca diziye bakıyorum domyoji dışında esas oğlanı hiç seçmedim.

  3. Japon Hana Yori Dango izlediğim ilk dramaydı. Şahsen o odun, öküz, kibirli Domyouji’yi bu kadar sevebileceğim aklımdan ucundan geçmezdi. Bu kadar tatlı bir salak aşık daha görmemiştim. Makino’ya olan sevgisi ise öte bir şeydi. Dizinin o klişe shoujo havasını katlanılabilir kılan tek şeyde oydu zaten. Rui’nin önünde diz çökmeler, şişmanda olsan seni severim sen benim makinomsun demeler… Özledim ben tekrar bakınmam lazım….

    Yeorim öte bir şey, kesinlikle benimde favorim olacak. Moda tutkusu, yelpazesi, çarpık gülüşü, ay ben siyah giyemem ten rengimi solgun gösteriyor muhabbeti ve elbette geol oh a olan tutkusu yüzünden s.s izlememin en büyük nedeniydi. Şahsen kendime alırdım onu, tabi geol oh ile ruh eşi, hatta ve hatta ödüllü aşıklar olmasalardı, malesef arkadaşım olduklarını hayal etmekten başka bir şey yapamıyorum şu durumda.

Bir Cevap Yazın

