Yazı kategorisi: müzik

joe hisaishi – the best of cinema music

bundan birkaç hafta önce miwako’yla japoncamı geliştirebileceğim müzik ararken tesadüfen joe hisaishi’nin albümüne rastgeldik ve büyük bir heyecanla bana kendisinin çok iyi müzik yaptığını söyledi. studio ghibli animelerini ve klasik müzik sevdiğimi bildiğinden dinlememi tavsiye etti. dinlemeye başlar başlamaz kendime bayağı kızdım daha önce keşfedemediğim için ve ‘miyazaki benden sorulur!’ diye böbürlendiğim için. meğer hayao miyazaki ve joe hisaishi, tim burton ve danny elfman arasındaki müthiş sinerjinin aynısından yakalamışlar da haberim yokmuş. joe hisaishi, 1981 yılında ilk albümünü çıkararak aktif olarak müzik dünyasının içerisinde yer alan bir müzisyen. 1983 yılında nausicaa of the valley of the wind’den itibaren de hemen hemen bütün animelerinde miyazaki ile beraber çalışmış. ilk izlediğim -aynı zamanda en sevdiğim-  japon filmi olan takeshi kitano’nun dolls’unun müzikleri de ona aitmiş, kendisi hakkında bilgi toplarken internetten öğrendim. her ne kadar şu anda takeshi kitano ile yolları ayrı olsada 81. akademi ödülleri’nde en iyi yabancı film oscar’ını alan, yojiro takita’nın yönetmenliğini yaptığı okuribito filminin müzikleri de kendisine ait. ders çalışırken genellikle beni yormayacak müzikler dinlemeyi severim ve bu hafta sonu japonca yeterlilik sınavım olduğu için bayağı yoğun çalıştım ve sağolsun joe hisaishi bana müziğiyle eşlik etti. bu yazıyı yazarken de 2011 yılı eylül ayında piyasaya verilen the best of cinema music isimli senfonik albümünü dinliyorum. en çok da my neighbour totoro’nun senfonik versiyonuna bayıldım sürekli tekrarda. tottoro, tottoro…

じゃまたね。

Bir Cevap Yazın

