Yazı kategorisi: anime, drama, müzik

skip beat – tayvan drama

en sevdiğim animelerden birisi olan, mangası halen devam eden biricik skip beat’imin dramasının çekildiği uzun zamandır biliyordum ama başlayacağı zamanı unutmuştum 🙂 dün gece hava koşulları sağolsun eve biraz geç geldim. tabii 3, 5 saat trafikte kalınca insan japonca çalışmaktan sıkılabiliyor, boş boş silecekleri seyredebiliyor. bu boş boş bakınmalar sırasında aklıma birden skip beat’in aralık ayında başlayacağı geldi ve eve gelir gelmez baktım evet! daha sadece 1.bölümü yayımlanmış ama şu an için benim için yeterli. altyazısını araştırdım hemen, o da çevrilmiş. oturdum seyrettim ve çok sevdim. açıkçası kafamda tayvan’la ilgili hiç bir bilgi yok. hiç tayvanlı tanımadım, hiç tayvan’a gitmiş birini tanımadım, hiç tayvan filmi/dizisi izlemedim . bu sebepten başlarda biraz garip geldi dilleri ama sonlara doğru rahatsız olmamaya başladım. ama sanırım çok hızlı konuştukları için altyazılar çok hızlı geçiyordu bir kaç kere durdurup altyazıyı okudum ya da japonca yüzünden ingilizceyi unuttum 😛 gerçi bilmediğim kelimeler olduğundan değil, okumaya yetiştiremediğimden durdurdum ama neyse uzatmayayım fazla. sanırım koreli oyunculara dublaj yapılmış ama dediğim gibi altyazı telaşında olduğumdan tam anlayamadım. bir daha seyretmeye de üşendim seyredecek bir sürü animem varken. bir de isimlere takıldım, dil bana değişik geldiği için tam çözemedim ama çevirideki isimlerle altyazıdaki isimler aynı değildi sanırım. çeviride animedeki isimler kullanılmıştı ama telaffuz ederken başka bir şeyler söylüyorlardı sanki. dramawiki sayfasına baktım tabi latin harfleriyle yazılmıştı ama çin harflerinin japonca okunuşlarını kullanmış olabilirler. ben çevirideki isimler kullanacağım yazımda. allahım bir bölüm dizi izledim aklımda 30 tane soru işareti. neyse çözülür zamanla 🙂

öncelikle animeye çok yakın bir ilk bölüm olduğunu söyleyerek başlayayım. eğer animeyi izlemediyseniz ilk iş olarak animeyi seyredin lütfen 🙂

fuwa shoutarou (lee dong hae) ülkenin en meşhur japon spa otelinin sahibinin oğludur. kyouko (ivy chen) ile birlikte büyümüşlerdi. sho’nun en büyük hayali ünlü bir şarkıcı olmaktır. ama babası evlenip, çoluk çocuğa karışmasını ve otel işini devralmasını beklemektedir. bir gün sho babasıyla bu sebepten büyük bir kavga eder ve evden ayrılmaya karar verir. ayrılırken de kyouko’ya kendisiyle gelip gelmeyeceğini sorar. tabii çocukluktan beri sho’ya hayran olan kızımız bu teklifin üzerine balıklama atlar, birlikte taipei’ye giderler. narsist ve bencil karakterimiz olan sho başlarda kızımıza iyi davransa da ünlü olmaya başladıkça kızımızı görmezden gelmeye başlar. aslında sho’nun en baştan beri amacı ünlü olana kadar kyouko’ya  kendisinin çaba harcarak yapması gereken ayak işlerini ( çamaşır, bulaşık, yemek, para kazanmak için çalışmak vb.) yaptırmaktır. bizim aşık, iyi kalpli ve saf kızımız saçını süpürge edip 3 işte birden çalışarak evi geçindirmeye çalışırken kendisine bir çift pabuç bile almamaktadır. üstelik sho kyouko’ya  ‘sıkıcı-demode bir kızla evlenmek istemiyorum!’ diyerek evden ayrılırken kyouko’nun bilmediği o kızın aslında kendisinin olduğudur. ay kıyamam ya, sho hakkaten pisliğin önde gideni. bu arada sho’nun kendisine rakip olarak gördüğü tek kişi ülkedeki kadınların en çok sarılmak istedikleri erkek olan oyuncu tsuruga ren (choi si won)’dir. onu tv’de gördüğü zaman bile sinirleri yerinden oynamaktadır.

bir gün kyouko, sho’yu menajeriyle kendisini hakkında konuşurken basar ve sho’nun kendisi hakkındaki gerçek düşüncelerini öğrenir. “onunla yaşamak çok sıkıcı.”, “onu yapmak istemediğim işleri yapması için getirdim.”, “çocukluğumdan beri beni takip ediyor.”, “kalsaydım onunla evlenip çocuk yapmak zorundaydım.”, “çekiciliği yok.” sözleri bir anda kızımızın kafasında dönmeye başlar, tanrı tarafından kilitlenmiş kötü duyguların saklı olduğu sandık açılır ve kızımız intikam yemini ederek dark side’a geçer. sho’nun dediğine göre ise ondan intikam alabilmesinin tek yolu eğlence sektörüne girmesidir. kızımız işlerinden ayrılır, ilk iş bir kuaföre gider saçını, üstünü başını değiştirir ve eğlence sektörüne girmek için çabalamaya başlar. ve ilk bölümümüz burada biter.

yazıyı yazarken animede sho’yu seslendiren benim favori seiyuum olan mamoru miyano’nun bu anime için seslendirdiği ‘prisoner’ şarkısını dinliyorum. bu şarkının klibinin çekim aşaması da aynı zamanda animedeki en sevdiğim hikayedir, bakalım dramada nasıl olacak 🙂 başta da söylediğim gibi hikaye animeye oldukça paralel gitmiş. anime havasını yaratmak için özel efektlerden yararlanmışlar ama çok kaliteli bir çekimini izlemediğim için ne kadar başarılı olduğunu söyleyemeyeceğim. inner kyouko’lar bile vardı öyle diyeyim 🙂 dong hae ve siwon super junior üyeleri olmaları sebebiyle açılış ve kapanış şarkıları onlara ait ve ben sevdim. dizinin havasına gitmiş. oyunculukları da fena değil ama sanki dong hae daha iyi oyuncu 😀 siwon biraz kasıntı kalmış ama zaten kasıntı bir karakteri oynuyor, ondan da olabilir. ama kendisinde, görünce çenemizin yerlere vurduğu bir tsuruga ren havası yok. bir de kız dark side’a geçip saçlarını yaptırınca, yeni kıyafetler alınca o hali neydi. bizim kyouko’muz prenses olurken bu kız resmen hafif meşrep bir hal almış. umarım ileri bölümlerde düzeltirler, kız tatlı da bir şey, maymun etmesinler.

じゃまたね。

skip beat – tayvan drama” için 2 yorum

  1. allahım adamlar dizini çekmişler ben daha animesini izleyeceğim ühühü…
    siwon’u zaten sadece kendisini “izleyelim” diye koymuşardır büyük ihtimalle:) inşallah diziyi izlersem ben de öyle yapacağım ehehehe 😀

Bir Cevap Yazın

