Yazı kategorisi: karışık

りゅう / ejderha yılı

yılbaşı dolayısıyla chyi bir arkadaşıyla beraber ispanya’dan türkiye’ye geldi. japonca öğrenmeye başladığımdan beri düzenli olarak takip ettiğim sitelerden hiragana mama‘yı okurken yanıma geldi ve onunla çin astrolojisi hakkında konuşmaya başladık. çin astrolojisine göre 23 ocak 2012 itibariyle 9 şubat 2013’e kadar sürecek ejderha yılı başlıyor. çinliler ayları değil yılları 12’ye bölerek bir burç takvimi oluşturmuşlar ve bunu bir hayvan ile eşleştirmişler. her hayvanın özelliğine göre karakteriniz belirleniyor. her hayvan yıllara göre değişmekle birlikte bir elementle de özleştiriliyor. açıkçası chyi bu senenin ejderha yılı olduğunu söylerken çok heyecanlıydı çünkü en güçlü ve lider hayvan ejderhaymış, insanlar çocuk doğurmak için bu yılı beklerlermiş, dolayısıyla bu sene çinli nüfusunda olağandan fazla bir artış olursa şaşırmayın 🙂

ben de bu işin meraklısı olarak hemen kendi hayvanımı araştırdım toprak atı çıktı. özgürlüğüne düşkün, bencil ve başına buyruk olduğu için bu yıllar pek tercih edilmiyormuş 😛 at kadını kendi duygularını, ihtiraslarını ve dürtülerini o kadar sıkı kontrol eder ki, soğuk ve hatta duygusuz olarak bile tanınabilir. açıkçası bu cümleyi okuduktan sonra inandırıcı gelmeye başlamadı dedim yalan olur 🙂 sizde merak ediyorsanız bu siteden doğum tarihinizi girerek öğrenebilirsiniz.

じゃまたね。

りゅう / ejderha yılı” için 2 yorum

  1. ben de dünya yılanı çıktım 🙂 şöyle bir özelliklerime baktım da valla bana da gayet inandırıcı geldi 🙂

Bir Cevap Yazın

