Yazı kategorisi: anime, müzik

mamoru miyano – en sevdiğim seiyuu

みんなさんこんばんわ。

まもるみやのは私の一番好きせいゆうですからこのひょうじしていをかきたいんですが。

mamoru miyano‘nun en sevdiğim seiyuu olduğundan daha önce bahsetmiştim. bu aralar çok yoğun olduğum için hafta içi yukarıdaki kolajı hazırlasam da yazmaya fırsat bulamadım. dışarıda kar yağarken, ben sahlebimi içerken benim izlediğim animeler içerisinde mamoru miyano’nun seiyuu’luğunu yaptığı karakterlerden ufak da olsa bahsetmek istiyorum.

  1. steins; gate / okabe rintarou: 2011 yılında yayımlanan ve zaman yolculuğu hakkındaki bir çok soruya mantıklı açıklamalar getiren bu animeyi çok sevmiştim. başlarda biraz karmaşık görünsede bir kaç bölüm sonra konunun hemen içerisine giriveriyorsunuz. buradaki karakterimizin arkadaşları arasındaki ismi “okarin”, kendi tanımıyla ise “çılgın bilim adamı”. biraz paranoyak ve kendi dünyasında yaşayan bu karakter, kendi kurduğu komplo teorilerinin içerisinde zaman zaman kaybolsa da ben özellikle kendi kendine telefonla konuştuğu sahneleri çok sevdim.
  2. fullmetal alchemist / ling yao: yine en sevdiğim ve her seyrettiğimde ayrı bir tat aldığım animelerden olan bu seride seiyuu’muz yan karakterlerden birini seslendiriyor. felsefe taşını bulmak için çin’den gelen ling yao bu süreçte baş kahramanlarımız ile yakınlaşır. iyi bir dövüşçü olmasının yanı sıra eğlenceli bir karakterdir.
  3. ouran high school host club / suoh tamaki: ” kiss kiss fall in love :)” bu animeyi sevmeyen taş olur benden söylemesi. her bir karakteri ayrı ayrı alıp incelenesi, hakkında post yapılası bir anime. esas oğlanımızı ise tabii ki mamoru miyano seslendiriyor. tamaki senpai, kalbi sevgi ile dolu, yapıcı, alışkın olmadığı durumlar içerisine girdiğinde ne yapacağını bilmeyen, vur ensesine al lokmasını sevgi açı bir karakter. en sevdiğim ve üzüldüğüm kişi kendisi aynı zamanda. her ne kadar narsist olsa da tatlı dili yüzü suyu hürmetine kendisine sevgimizi eksik etmiyoruz.
  4. vampire knight – vampire knight guilty / kiryuu zero-ichiru: mamoru miyano birbirinin devamı niteliğinde olan bu iki seride ikiz kardeşleri seslendiriyor. vampir avcısı bir aileden gelen bu ikiz kardeşler tamamen birbirinin zıt karakterlere sahipler. animede daha etkin rolü olan zero. kendisi yakışıklı, düşünceli, disiplinli yapısıyla bir çok fan edinmiş olsa da, zero mu kaname kuran mı tartışmaları süre dursun, bana göre  kaname kuran’ın eline su dökemez 🙂
  5. skip beat / fuwa shoutaoru: seiyuu’muz burada şarkıcı yönünü de ortaya çıkarıyor ve ünlü olmak için köyden büyük şehre gelen hırslı, bencil ve narsist bir karakteri başarıyla seslendiriyor. bu karakteri hiç sevmesem de animede çok önemli bir yeri olduğu su götürmez bir gerçek. yine bu animede tsuraga ren beyaz atlı prensimiz 🙂
  6. soul eater / death the kid: bu animeye konu olarak bayılmasam da çizimlerini ve renklerini çok sevmiştim. buradaki ana karakterlerden biri death the kid. kendisi simetri manyağı -hatta simetrik olmayan bir şey gördüğünde bütün konsantrasyonu yerle bir olabiliyor-, babasının shinigami olmasının verdiği sorumluluğu omuzlarında başarıyla taşıyan zeki bir karakter.
  7. tsubasa chronicle: tokyo revelations / shirou kamui: açıkçası my anime list sayfasını inceleyene kadar bu karakteri mamoru miyano’nun seslendirdiğini farketmemiştim. yan karakterlerden biri olduğu ve tsubasa chronicle’ın diğer serilerinde yer almadığı için olabilir sanırım. tokyo binasınında yaşayan insanların lideri olduğu dışında pek bir şey hatırlamıyorum, çünkü seriyi bitireli sanırım bir 3 sene kadar oluyor.
  8. starry☆sky / kagurazaka shiki. bu animeyi de daha bu hafta bitirebildim 🙂 astronomi lisesi’nde okuyan her biri ayrı burçları temsil eden 12 karakterin anlatıldığı bu animenin 13. karakteri 🙂 yılan burcu.
  9. durarara / kida masaomi: başlarda çok sarmayan ama 5.bölümden sonra ekranın başından ayrılamadığım, senaryo olarak anime dünyasına farklılık getiren bu seride ana karakterlerden biri olan kida’yı mamoru miyano seslendiriyor. oldukça eğlenceli, neşeli, dışa dönük ve enerjik olan kida, aslında saf görünüşünün altında bambaşka bir kişilik daha taşımaktadır. belki izlemek isteyen olur daha fazla detay vermeyeyim 🙂
  10. death note / yagami light: herhalde anime dünyasına ucundan bucağından dokunup bu animeyi izlemeyen yoktur. japonya’da japonya dışında meşhur olduğunun 10’da 1’i kadar bile meşhur olmayan bu animeyi izlememiş olanlar yabancı otakular tarafından aşağılanır ve küçük görülür. kalbim buna daha fazla dayanamadığı için ben de izledim tabii ki ve konusunu falan bir kenara bırak sadece yagami light’ın histeri krizlerindeki gülüşleri için bile seyredilebilir. manyak bu adam, ciddiyim. fazla zeka herkese zarar.
  11. uta no☆ prince-sama♪ maji love 1000% / ichinose tokiya: yine yakın bir zamanda bitirdiğim bu animeyi ve bu karakteri çok sevmiştim. olduğu gibi olmak isteyen ünlü bir şarkıcı olan ichinose’nin sahte bir kimlikle bir müzik okulunda yaşadıkları anlatılıyor. biraz gıcık bir karakter ama herkesin içinde hem iyilik hem de kötülük vardır değil mi 😀
  12. kimi ni todoke 2nd season / miura kento: bir anime aşkı ancak bu kadar güzel anlatabilir. her seyrettiğimde ertesi gün sevgi kelebeği şeklinde ortalarda geziyorum 🙂 mamoru miyano’nun seslendirdiği miura kento karakteri 2. sezonda animeye katılıyor ve farkında olmadan ( ya da olarak 😛 ) iki saf aşığımızın birbirine açılmalarını sağlıyor. biraz değişik bir karakter olsa da çok tatlı.

じゃまたね。

mamoru miyano – en sevdiğim seiyuu” için 3 yorum

  1. Seni bulduğuma çok sevindim siten de çok güzel. Bana yardımcı olabilecek belki de tek insansın abarttım galiba ama….Yolun neresindeyim sayesinde burayı buldum ve sorum geliyor.

    Death Note u izledim ve çok sevdim onun tarzında bir anime izlemek istiyorum lakin o kadar çok anime var ki benim istediğim stilde olan hangisidir kestiremiyorum. Death Note gibi zekice kurgulanmış bir anime önerebilir misin?

      1. Çok sağol, bunu da izlemeye çalışacağım. Bu arada Baccano! ‘yu izledim çok beğendim. İzlemediysen sana da tavsiye ederim…

Bir Cevap Yazın

