Yazı kategorisi: k-drama, sinema

200 pounds beauty

bu aralar pek dizi izleyesim yok, özellikle 45 bölümlük smile you bombardımanından sonra bir süre film izleyeceğim sadece sanırım 🙂 dün akşam tesadüfen bulduğum manga uyarlaması bir film 200 pounds beauty. vizyona girdiği yıl olan 2006’da bayağı bir ilgi görmüş ve birçok ödül almış. başrollerinde kim ah jung ve ju jin mo yer alıyor. hanna mükemmel bir sesi olan ancak aşırı kilolu bir genç kızdır. geçimini telefon seksi yaparak ve ünlü bir şarkıcı olan ammy’nin gizli vokali olarak sağlamaktadır. ammy’nin yapımcısı olan sang jun’a aşıktır. ammy ise berbat sesli olmasına rağmen hanna’ya kötülük yapmakta elinden geleni ardına koymamaktadır. sang jun’un doğum günü partisi sırasında hanna sang jun ile ammy arasındaki konuşmalara tanık olur. biricik aşkı sang jun ammy’ye hanna’ya iyi davranmasını, onun şişman ve çirkin olduğunu bildiği ama kariyeri için ona iyi davranmak zorunda olduklarını, eğer giderse her şeyin biteceğini söyler. ağlama krizine giren hanna önce kendisini öldürmeyi dener, daha sonra gaza gelerek egzersiz, diyet, estetik ameliyat içeren bir yıllık bir sürecin içerisine girer. geri döndüğünde kendisini kimse tanımayacaktır. ve olaylar gelişir.

bir komedi filmi olarak ben konuyu, hikayeyi, oyuncuları beğendim. özellikle şişman olmak ve estetik ameliyatla ilgili saptamalar süper komikti. açıkçası ben estetik ameliyata karşı değilim. kendim yaptırmadım ama bu yaptırmayacağım anlamına gelmiyor. bir insanın kendini güzel hissetmesi önemlidir ve eğer bu ameliyat kendisini daha iyi hissetmesine yol açacaksa neden olmasın? tabi burada bahsettiğim zaten her bir yeri düzgünken tamamen psikolojik problemlerle kendini maymuna çevirme değil elbet. ne bileyim kocaman bir burnu vardır küçülttürebilir ya da göğüsleri sarkıktır düzelttirebilir nedir ki yani 🙂 şişmanlık konusu ise apayrı bir mevzu. herhangi bir sağlık problemine bağlı değilse kilolu olmamak her şeyden önce sağlık için önemli. herhangi bir geçerli nedeni yokken durmadan yiyip, spor yapmayıp bir de “”kilo veremiyorum!” diye ağlayan insanları hakkaten anlamıyorum. “iç güzellik önemli!” ise tamamen şişman insanların kendi kendilerini kandırmak için uydurdukları kocaman bir yalan. zayıf ve güzelseniz bütün kapılar önünüzde açılıyor. hani “seni arkadaş gibi görüyorum!” diyen kişiler var ya siz kilo verince kapınızda yatıp kalkmaya başlıyorlar ciddiyim. ne ki yani ben kilo verince karakterim de mi değişti? bence de saçma ama hayatın gerçekleri. bu konuda optimist olmanın hiç bir anlamı yok. şişman ve olduğunuz kişiden gerçekten memnunsanız ise söylediklerim sizin için geçerli değil 😀

じゃまたね。

200 pounds beauty” için 2 yorum

  1. Sanırım izlediğim ilk kore filmiydi. Kim ah jung’la da tanışmama vesile oldu. Tabi ave maria’sı unutulmaz.

    Kesinlikle çok güzel bir filmdi bu. Klasik başladı ama peri masalına çevirmediler. Özellikle sonuna tek kelimeyle bayıldım, tersi olsaydı filmi rezil ederdi bence.

    ‘İç güzellik önemli’ lafı büyük bir yalan. Özellikle erkekler için. Kadınlar için dış güzelliğin geri planda olduğu çok doğru. Bunu çoğu kadının seçimlerinde de görebiliyoruz. ‘İç güzellik daha önemli’ lafı yalan olsa da, ‘dış güzellik’ de kesinlikle her şey demek değil. Güzelliği diller destan birine belki en başta daha toleranslı ne bileyim daha hayran olabiliyorsunuz ama sonuçta, o kişiyi tanıdıkça gözünüzde çirkinleştiğine de tanık olabiliyorsunuz. İkisinden de bir tutam lazım yani XD

    Şahsen ben küçüklüğümden beri güzel insanların diğerlerinden çok ama çok daha önde başladığına şahit oldum. Hatta hala içimde bunun acısını taşıdığımı da düşünüyorum. Ama bende dış güzellikten en az herkes kadar etkileniyorum, belki üzerimde ki o ilüzyonun etkisi daha kısa sürüyor ama sonuçta hepimiz en başta o kadar sığ oluyoruz.

    1. evet ya ben de en çok sonunu sevdim. kız ağzı açık ayran budalası gibi çocuğa teslim olmadı 🙂 işte güzel olunca kendine güvenin de geliyor. gönül kimi severse güzel odur da gönülün sevmesi için de işte bir etkilenme gerekiyor tabii 🙂 sığ olmak iyidir, derin olunca n’oluyor.

Bir Cevap Yazın

