Yazı kategorisi: japonca

jlpt N5 – やっぱり

みなさん、こんばんわ。今日はとても楽しいです。日本語能力認定書を貰いました。

daha önce bahsetmiştim, 24 aralık’ta jlpt N5 sınavına girdim. bugün sertifikam elime ulaştı, geçmişim 🙂 sınav sonuçlarım süper değil ama beklediğim gibi 😀 kelime bilgisi ve gramer 59 / 120, dinleme 39 / 60, ortalama 98 / 180.  kelime bilgisi ve gramerden en az 38, dinlemeden de en az 19 puan almam gerekiyordu. ortalamanın ise en az 80 olması gerekiyordu. kelime bilgim A, dinlemem A iken (cevapların %67’sinden fazlası doğru), gramerim B (cevapların %34’ü ile %66’sı arası doğru). zaten sınavdan çıktığımda “kalırsam gramer yüzünden kalırım.” demiştim ama beni kurtarmaya yetmiş. dinleme puanımın yüksek oluşunun en önemli sebebi ise izlediğim anime ve doramalardır. ayrıca kat-tun grubuna buradan özel bir teşekkür etmeyi borç bilirim 😀 bu sene gramer konusunda daha çok çalışmam gerekiyor bunun için yeni bir yol keşfettim müsait olduğumda bloguma yazacağım.

bu belgenin uluslararası geçerliliği var yani bir çeşit japon toefl’ı 🙂 5 seviyeden oluşuyor ve N1 artık anadili gibi japonca biliyor demek. önümüzdeki 5 sene içerisinde bu seviyeye ulaşmaya çalışacağım. adım adım, birden olmaz değil mi 😀

N5 sınavı temel japoncayı kısmen anlama yeteneğini ölçüyor. sertifika ise “hiragana, katagana ve temel kanji ile basit ifadeleri okuyabilir ve anlayabilir, günlük hayattaki ve sınıftaki konuşmaları dinleyip, kısa ve yavaş konuşarak kendini ifade edebilir.” anlamına geliyor. benimle japonya’ya gelecek arkadaşların bu konuyu göz önünde bulundurmalarını rica ederim. öyle her gördüğünüz kanjiyi bana gösterip “bu ne, bu ne ?” diye sormayın 😛

じゃまたね。

jlpt N5 – やっぱり” için 4 yorum

  1. hayırlı olsun diyor ve çok tebrik ediyorum 🙂 gösterdiğin kanji lerin tadı hala damağımda 🙂 zor ama bulmaca gibiydi 🙂
    tekrar tebrikler darısı N1 lerin başına 😀

  2. saol şekerim 🙂 bu aralar japonca çalışmaktan beynim sulandı. japonya’da sudan çıkmış balık gibi olmak istemiyorum. hadi bakalım elimizden geleni yapalım. がんばります。

  3. Başarılarınızın devamını diliyorum ^^ Valla helal. Dünyanın en zor dillerinden birini biliyorsun, bir tanesini de öğreniyorsun 😀 Ne kadar sevsem ve senden öğrendiğimiz üzere ne kadar eğlenceli hale gelebilse de katana falan öğrenmek için kılımı bile kıpırdatmazdım şahsen XD

Bir Cevap Yazın

