Yazı kategorisi: gezi

universal studios japan / osaka

みなさんこんばんわ。日本に行ったときユニバーサルへ行きました。沢山することがありました。でも少し時間がありました、だからもう一応行きたいです。

kız kardeşim anlata anlata bitiremediği için yapılacaklar listesinde osaka’daki universal stüdyolarına gitmek de vardı. özlem’in pek ilgisini çekmediği için roller coaster hastası ablamla birlikte gittik. gitmeden önce de youtube’dan onlarca roller coaster videosu izleyerek kendimizi olaya da hazırladık ama… başımıza gelenleri anlatmadan önce kısa bir tanıtım yapayım 🙂

ilk önce umeda’dan nishikujo’ya gidiyoruz ve buradan universal stüdyoları’na gitmek için spiderman’li vagonlarla aktarma yapıyoruz 🙂 vardığımız kocaman alanı eğlence parkı zannetmiyoruz çünkü yürüyerek süper eğlenceli alışveriş yerlerinin olduğu yerden buraya ulaşacağız. süper eğlenceli diyorum çünkü gördüğüm tek jump shop buradaydı, hard rock cafe osaka da buradaydı. jump shop’ta kendimi kaybettim ve kendime gintama’lı şekerler, one piece’li cep telefonu süsü ve naruto’nun kurbağalı cüzdanını aldım 🙂 dolayısıyla hard rock cafe’den koleksiyonum için muglardan almaya bütçem kalmadı, olsun ama değer, bir daha gittiğimde alırım artık 🙂

biz bütün aktivitelere katılabileceğimizi düşündüğümüz için 1 günlük pas bilet aldık ve bilet başına 6.400 yen verdik. broşürlere bakıp bir türlü hangisinden başlayacağımıza karar veremediğimiz için kız kardeşimin önerdiği roller coaster ve spider man aktivitesini öne aldık ki iyiki öyle yapmışız. çünkü hesaba katmadığımız şey en fazla 3 dakika süren bir aktivite için 2,5 saat sıra bekleyeceğimizdi. sabah erkenden gitmemize rağmen sadece 3 tanesine (space fantasy-the ride, the amazing advanture of spiderman-the ride ve hollywood dream-the ride) katılabildik. her hangi birine katılmadan önce eşyalarımızı dolaplara kilitledik çünkü fotoğraf çekemediğiniz gibi cebinizde sağınızda solunuzda bozuk para, anahtar, cep telefonu gibi herhangi düşecek bir şey de taşıyamıyorsunuz. dolabın anahtarını da bileklik şeklinde yapmışlar bileğinize takıyorsunuz.

space fantasy’de 4 kişilik dönen, hareketli trenlere biniyorsunuz ve sanki uzayın içerisindeymişsiniz gibi ışıklar yanıp sönüyor, yukarılara aşağılara inip çıkıyorsunuz. bir çeşit basitleştirilmiş roller coaster yani. çok eğlenceliydi ama ben biraz korktum. ablam ise bayıldı. 2,5 saat beklediğimize değdiğine karar verdik 🙂 sonra hızla spiderman kuyruğuna gittik. kardeşimin dediği kadar varmış süper eğlenceliydi. spiderman’in ufak bir macerasına eşlik ettik. burada bize 3 boyutlu gözlükler verdiler, araca bunlarla bindik ama 3 boyutlu değil 4 boyutluydu. arada yüzümüze sular fışkırttılar, sıcak hava üflediler falan. binaların tepelerinde gezindikten sonra görevimizi başarıyla tamamlayıp araçlardan indik. burada da biraz korksam da çok eğlendiğim için ve spiderman’i çok sevdiğim için korkumun üzerinden gelmeyi başardım ama ama… o roller coaster var ya, deli manyak işi. yani azıcık aklı başında olan biri ona binmez. ilk bindiğimde tırsmaya başladım zaten, çünkü bana hiç emniyetli gelmedi. hele önümüzde oturan kızın babetleri düşmesin diye lastik taktıklarında bunun hiç hayra alamet bir şey olmadığını iyice idrak etmeye başladım. sonra vagon tırmanmaya başladı, yine sakinliğimi koruyordum ama aşağı 90 derecelik bir açıyla inmeye başlayınca elim ayağım titremeye başladı, sonra popomu koltukta tutmakta zorlanmaya başladığımı farkedince çığlık atmaya çalıştım. maalesef başarılı olamadım çünkü sesim çıkmıyordu 😛 ben de gözlerimi kapadım. 30 saniye kadar sonra gözlerimi açınca, gözlerimin önünde kayan suları görünce tırsarak yine kapattım ve durana kadar açmadım. durduğumuzda emin olmak için ablama teyit ettirdim, inmeye çalıştım ama ayaklarım tutmuyordu. ablamla konuşmaya çalışırken ikimizin de kekelediğini farkettim 😛 yani sonuç şu “ben yaşamayı çok seviyormuşum da haberim yokmuş!”. kendime gelmek yaklaşık yarım saatimi aldı ahaha.

akşam tokyo’ya doğru yola çıkacağımız için bir kaç mağaza gezip buluşma yerimize doğru yola çıktık. işte o akşam umeda sky building’in yürüyen merdivenlerinde çok korkmamın sebebi de budur.

じゃまたね。

universal studios japan / osaka” için 2 yorum

  1. Fuji Q High’ı görmeliydiniz birde. 4 mükemmel rollercoaster ve hayatımda gördüğüm tek ve muhtemelen en muhteşem ” Haunted House” oradaydı. Hayatımda hiç bu kadar güldüğümü ve çığlık attığımı hatırlamıyorum.

    XD Gerçekten insanın gözlerinden sıvılar akıyor bu arada XD ne garip bişey..

Bir Cevap Yazın

