Yazı kategorisi: anime

mahou shoujo madoka★magica

puella magi madoka magica 7 bölüm izleyip yarım bıraktığım animelerden birisi. 2011 yılının en çok konuşulan animelerinden biri olduğu için başlamıştım ama fazla distopik bir dünyada geçtiği için sanırım pek sevmedim. ama bu kadar bahsedildiğine göre vardır bir hikmeti diyerek bugün tamamladım ama pek bir şey göremedim. forumlardan, yorumlardan okuduğum kadarıyla bir sürü insana bir sürü şey sorgulatmış, ya biz aynı animeyi seyretmedik ya da ben anlamadım, bilemedim şimdi 🙂

hikaye klasik bir mahou shoujo animesi olarak başlıyor. madoka ve sayaka aynı okula giden kankilerdir. bir gün kyuubey isimli bir konuşabilen bir hayvanla ( ne diyeceğimi bilemedim :P) karşılaşırlar. kyuubey onlara dileklerinin gerçek olması karşılığında birer puella magi olmayı teklif eder. cadılara karşı savaşıp dünyayı kötülüklerden koruduklarını ve bunun karşılığında dileklerini gerçekleştirebileceklerine inanan bu iki arkadaştan sayaka bunu kabul eder, madoka kabul etmez ama savaşlarında sayaka’ya kendince destek olmaya çalışır. zamanla şehirde başka puella magi’ler de olduğunu farkederler ve gerçeklerle anlatılanların aslında çok farklı olduğunu… çünkü dilek ve arzuyla başlayan lanetle bitmektedir.

madoka, sevgi dolu bir ailede büyüyen iyi kalpli, kendinden daha çok başkalarını düşünen biridir. sayaka ise biraz bencil bir karakterdir. sevdiği keman çalan bir çocuk vardır, ancak geçirdiği kaza sonucu artık keman çalamayacaktır. diğer puella magi’ler ise homura ve kyouko’dur. homura okula transfer öğrenci olarak gelir. asıl amacı madoka’nın puella magi olmasına engel olmaktır. kyouko ise tsundere karakterimiz. çok yeteneklidir ve cadılardan ruh taşlarını toplamak dışında bir amacı yoktur. homura’yla hiç anlaşamazlar.

özellikle cadılarla savaştıkları zamanlardaki değişik çizim teknikleri ve sıradan başlayıp sıra dışı ilerleyen konusu ile ilginç bir anime ama yine de abartıldığını düşünüyorum 🙂

じゃまたね。

Bir Cevap Yazın

