Yazı kategorisi: gezi, karışık

omamori – yakudoshi

みなさんこんばんは。今日から私のじんせいはかわっています。がんばります。

eminsan japonya’dan döndüğü için dün kurstan arkadaşlar ve rie sensei ile ortaköy’de buluştuk. eminsan hepimizi mahçup ederek bir sürü hediye getirmiş bize, çok utandım. getirdiği hediyelerden birisi de omamori. kelime japoncada “koruma” anlamına geliyor.  japonya’dayken kendim için (canım ablamın üstün yeteneklerini ortaya dökerek benim için diktiği çantaya takılı olan) ve bu sene 3.kere sbs’ye girecek ablamın kızı, prensesim zeynep için birer tane almıştım. omamori bir çeşit budist muskası ve tapınaklarda satılıyor. hepsinin farklı anlamı var, ben başarı için olanından almıştım. bunun trafik kazalarından koruyanı, şans getireni, şeytan kovanı, sağlık vaad edeni vs. bir sürü çeşidi mevcut. bu konulardan bahsederken rie sensei, yakudoshi diye bir şeyden bahsetti. kadınlar ve erkekler için uğursuz yaşlar varmış. eminsan’ın getirdiği omamori bu yaşlardaki uğursuzluklardan koruyormuş. kadınlar için bu 19 ve 33, erkekler için 25 ve 42’ymiş. tabii ben bunu duyunca süper kötü şans dolu yaşımda olduğumu farkettim ve aç gözlülük yaparak omamoriye el koydum. onu da güney kore’den aldığım çantama taktım. kaçıyorum kötü şans yakala yakalayabilirsen 😀

じゃまたね。

omamori – yakudoshi” için 3 yorum

  1. Ben de meiji tapınağında görmüştüm bir sürü, çok istememe rağmen feci pahalılardı bende almaktan vazgeçtim. Bence doğudan getirilebilecek en güzel hediyelerden biri …

Bir Cevap Yazın

