Yazı kategorisi: anime, gezi

ghibli museum – mitaka

みなさんこんばんは。

30 ağustos için tatil planlarımı yaptım, süprizli bir yere gidiyorum. o zamana kadar japonya yazılarımı bitireceğim diye kendime söz verdim 🙂 hemen masamın üzerindeki notlarla başlıyorum. ghibli müzesi‘ne, peşime takıp taaa japonya’ya sürüklediğim blog arkadaşım vilarant ile gittik. müze mitaka inokashira park’ın içerisinde yer alıyor. buraya ulaşmak için shinjuku istasyonu’ndan yaklaşık  20 dk. süren bir yolculukla mitaka istasyonu’na geliyoruz. kuzey kapısından çıkıp biraz ilerleyince diğer gaijinlerle birlikte bizi müzemize götürecek otobüse binip inerken 200 yen ödüyoruz. japonya’da otobüse arka kapıdan biniliyor ve inerken ön kapıda şoförün yanındaki bilet makinesine paranızı atarak ödemenizi yapıp iniyorsunuz. bozuk paranız yoksa yine bu makinede para da bozdurabiliyorsunuz. durağı kaçırmaya da pek imkân yok çünkü bir sonraki durağın ismi otobüsün içerisinde yazıyor, aynı zamanda anons da ediliyor.

müzeye giriş için belirli saatler var. biletin üzerinde bu giriş saati yazıyor. söylemeyi unuttum bileti herhangi bir lawson‘dan alabilirsiniz. yalnız bilet makinesinin ingilizce menüsü de olmasına aldanmayın, yarısına kadar ingilizce ilerlese de sonra birden bire japoncaya dönüyor. çekinmeyin çalışanlardan yardım isteyin 🙂 ben bileti alırken çoğu giriş saatine yer kalmamıştı. bu sebepten 2-3 gün önceden almakta fayda var diye düşünüyorum. şimdi bileti de buldum. 2012.4.9, 16.00, 1000 yen yazıyor 🙂 biz biraz erken gittiğimiz için parkın etrafında dolaştık.

içeri girerken totoro kapıda karşıladı bizi 🙂 sonra içerideki ana girişte satürn tiyatrosu’nda izlememiz için birer bilet verdiler. denizin içerisinde geçen çok duygusal bir kısa bir filmdi.  konuşma ya yoktu ya da çok azdı. detayları tam hatırlayamayacak kadar yaşlıyım, ama hayır kerem’in dediği gibi daha kırk yaşında bile değilim 🙂 içeride fotoğraf çekilmek kesinlikle yasak, ben konserde bir kere yakalanıp utançtan yerin dibine girdiğim için kaçak çekmeyi de göze alamadım. kesinlikle içinde yetiştiğin toplum ahlak anlayışını doğrudan etkiliyor. sonra bir animenin nasıl yaratıldığına adım adım şahit olduk. bütün dekorasyon ghibli stüdyosu animelerine uygun olarak hazırlanmıştı. kendinizi bir masal evinin içerisinde gibi hissedebilirsiniz. miyazaki kesinlikle gökten zembille inmiş aha da buraya yazıyorum bak, sonra demedi demeyin 🙂 sonra labirent şeklindeki binayı gezdikten sonra “yaşasın kapitalizm!” diye çığlıklar atarak kendimizi müzenin hediyelik eşyacısında bulduk. ben totoro yapbozu ve arabam için totorolu anahtarlık aldım. nausicaa küpesi aradım ama bulamadım 😦 zaten yeni animelere ağırlık verilmişti genel olarak. çıkışta mugiwara kissaten’de biraz soluklanıp yürüyerek istasyona geri döndük. iyiki de yürümüşüz, japonya’da gördüğüm en güzel evler ve sakura ağaçları buradaydı sanırım. buna çok yakın bir de kyoto’da gördüm ki bu da başka bir konu ve başka zaman anlatılmalı.

じゃまたね。

ghibli museum – mitaka” için 3 yorum

  1. Çok az şey almışım, bi onu bilir bi onu söylerim. Elimde anahtarlık kalmadı, arkadaşlarım kapıştı resmen susuwatarilerimi XD totoralarımı.. Bir daha gitmeliyim ve o dükkanı toplayıp buraya getirmeliyim !!!

    Var mısın renklikıtalaratlası ? 😀

    1. gidelim gidelim de şartlarım var:
      1.fakirken gitmeyelim, biraz para biriktirip gidelim 😀
      2.en fazla iki kişi gidelim 😛
      3.paraya kıyıp iki haftalık japan rail ticket alalım 🙂

Bir Cevap Yazın

