Yazı kategorisi: gezi

kabak çiçeği dolması

bu sene yaz tatili yapmaya fırsat bulamadığımdan sağda solda kalan üç beş günü birleştirip kocaman tatiller yapmaya çalışıyorum. ramazan bayramı’nda da erdem ve bahadır’la birlikte yollara düştük. özlem zaten önceden gitmiş bizi bekliyordu. bayağıdır görüşememişiz çok özlemişim 🙂 dönmemize yakın benim “köy kahvaltısı” krizim tuttu ve uzun uğraşlar sonucu çökertme’de “gelin dostlar” isimli bir mekanda karar kıldık. tam benim hayalimdeki gibi bir yer değildi ama bayağı yakındı, dolayısıyla şikayet etmedim 🙂 hatta kabak çiçeği dolmasını deneyince bambaşka dünyalara gidiverdim, mutluluk içerisinde geri döndüm.

dolma, sarma ve türevlerini çok severim. ama kabak çiçeği dolmasını ilk defa duydum. meğerse ege yöresinde ve girit’te çok sevilen bir dolma çeşidiymiş. döndükten sonra anneme sorduğumda küçükken köyde yaptıklarını ama şimdi pek hatırlamadığını söyledi. ee zaten 15 yaşında kalkmış gelmiş, 18 yaşında evlenmiş, hatırlamaması çok normal. ama söz verdi benim için yapmayı deneyecek, ne şanslıyım 🙂

tadını tarif etmek pek mümkün değil, nasıl desem böyle biraz buruk, biraz tatlı, biraz ekşi, biraz acı. her tadı aynı anda alabiliyorsunuz ve o anda aklınıza gelen tek şey “daha yok mu?”. zaten benim nasıl iştahla yediğimi görenler, “çocuk sevinsin!” diye teklifimi reddettiler, neyseki… 😀

じゃまたね。

kabak çiçeği dolması” için 2 yorum

Bir Cevap Yazın

