Yazı kategorisi: sinema

roma’ya sevgilerle – to rome with love

herkese merhaba;

pazartesi günü gülsümsan dedi ki: “fatmasan bak woody allen filmi geliyor, gidelim gidelim!”. ben de tabii kıramadım kendisini vizyona girdiği günün akşamında hemen kendimizi salonlara atıverdik. hiç bir yorum okumadan da film hakkında hemen yazmak istedim ki kafamda şekillenen fikirler etkilenmesin. woody allen sinemasını ne kadar çok sevdiğimden daha önce bahsetmiştim. her ne kadar bazen kendi labirenti içerisinde aynı yollara sapsa da bazen öyle yollara girer ki ağzınız açık kalıverir. ama içinde bu kadar egzistansiyalist saptamalar bulunan bir filmin bu kadar kapitalist olması açıkçası beni biraz rahatsız etti. woody amca seni hiç bu kadar amerikan görmemiştim kusura bakma. italya zannedersem ekonomik krizden çıkış umudunu sana bağlamış 🙂 haa bu arada filmi sevdim ama o başka bir tartışma konusu 🙂

bir kaç hikayenin bir arada kurgulandığı filmin başrollerinde benim çok sevdiğim, fahişe rolünde harika iş çıkaran penelope cruz dışında woody allen, roberto benigni, alec baldwin de var. aslında kadroya imdb listesinden baksanız hem sizin için hem de benim için daha kolay olur sanki 🙂 kızlarının italya seyahati sırasında aşık olduğu italyan çocuğun ailesiyle tanışmak üzere italya’ya gelen bir çift, italya’da sevgilisiyle mutlu mesut bir hayat yaşarken sevgilisinin italya’ya gelen arkadaşı yüzünden aklı karışan amerikalı bir mimar, hiç bir sebep yokken ünlü olan dünyanın en sıradan italyanı, yeni bir başlangıç umuduyla köyden büyük şehre gelen saf italyan çiftimiz hikayelerin kahramanları.

sonuç olarak bu filmden öğrendiklerimiz ise: italya’da yolda yürürken hayatınızın aşkıyla tanışabilirsiniz, italya’da durup dururken ünlü olabilirsiniz, italya’da sınırsız seks yapabilirsiniz, arada bir eşinizi aldatmak ilişkinize heyecan katar. god bless italy too.

じゃまたね。

Bir Cevap Yazın

