Yazı kategorisi: gezi

bodrum kalesi

bodrum benim tatil anlayışıma çok uzak bir yer olduğu için uzun yıllardır gitmemiştim. bu sene biraz kültürel turizm yapma kaygısıyla hiç gitmediğim bodrum kalesini görmek istedim. açıkçası daha önce gitmediğim için üzgünüm. gerek iki liman arasındaki mükemmel konumuyla olsun, gerek susltı arkeoloji müzesinin zengin içeriğiyle olsun mutlaka ziyaret edilmesi gereken bir yer. yokuştan ve merdivenlerden nefret ettiğim için biraz zorlansam da yine de değdiğini düşünüyorum.

15.yy’da st.john şövalyeleri için inşaa edilen kalede ingiliz kulesi, alman kulesi, italyan kulesi, yılanlı kule ve fransız kulesi olmak üzere 5 ana kule var. lahiti ve ziynet eşyaları ile birlikte sergilen kraliçe ada’nın olduğu karyalı prenses salonu, dünyanın bilinen en eski batığı olan uluburun batığı ve cam salonu benim müzede en çok beğendiğim yerler. hele cam salonun içerisinde yer alan ve batıklarda arkeolojik çalışmaların nasıl yapıldığını gösteren makete bayıldım. işkence yapılan zindanların olduğu bölümü ise beğenmedim.

じゃまたね。

Bir Cevap Yazın

