Yazı kategorisi: gezi

rusya seyahatim – 2 – saint isaac katedrali

st.petersburg’da geçirdiğim ilk gün elime haritayı alıp yollara döküldüm. hostelime çok yakın olan st.isaac katedraline gitmeye karar verdim. ancak daha saat erken olduğu için açılmamıştı. 1 saat kadar etraftaki park/ bahçeleri gezerek ve turist danışmadan harita alarak oyalandıktan sonra saat 10.00’da bilet gişesinin önündeydim. katedralin tepesi, müze ya da her ikisi için birden bilet alabiliyorsunuz. ben ikisine birden bilet aldım ve 400 ruble ödedim. st.isaac katedrali st.petersburg’taki en büyük (21,8 m kubbe çapı) ve en yüksek (101,5 m) ortodoks katedrali, ama şu anda müze olarak kullanılıyor. sadece önemli günlerde ayin yapılıyormuş. ben ilk önce yaklaşık 300 basamak çıkarak, 2.dünya savaşı sırasında alman uçakları tarafından bombalanmasın diye griye boyanan katedralin tepesine çıktım. buradan bütün isaac meydanını ve st.petersburg’u kuşbakışı çepeçevre görebilirsiniz. sağolsun bizim deli petro dediğimiz, ecnebilerin “peter the great” dedikleri, bence süper bir reformist olan büyük petro, the state hermitage museum’u inşaa ettirdikten sonra demiş ki “bu şehirdeki hiç bir bina bundan yüksek olamaz.” bunun sonucu olarak tertemiz bir şehirle karşı karşıya kalmışız. benim kaldığım bölge ve çevresinde hiç yeni bina, inşaat vb. çalışma yoktu. bütün binalar orijinal halleriyle kullanılıyordu. bir de aklıma gelmişken söyleyeyim o merdivenlerden çıkmak deli-manyak işi. basamakları çıkarken tanıştığım çocuğa nefes nefese söyleyebildiğim tek şey “i need more exercises.” oldu. tabii bana hergün gelip merdivenleri çıkmamı tavsiye etmeseydi arkadaş bile olabilirdik ama bir daha yüzüne bile bakmadım.

indikten sonra ayrı bir kapıdan müzenin içine girdim. din işleri bana pek hitap etmediği için olaya tamamen sanatsal yaklaşmaya çalıştım, söylebileceğim şu ki: tavan süslemeleri ve kapılar müthişti. kendime henüz doğru dürüst bir fotoğraf makinesi almayı beceremediğim için pek başarılı fotoğraflar çekemesem de en güzeli gidip görmek diyor, hepinize iyi akşamlar diliyorum.

じゃまたね。

Bir Cevap Yazın

