Yazı kategorisi: anime

kimi to boku – sen ve ben

kimitoboku

herkese merhaba;

işten kafamı kaldıramıyorum, 1 haftadır da c-dragon misafirimdi 😛 pek yazamadım bir şeyler. ama tüm gücümle geri döndüm 🙂 neyse, kimi to boku benim aylar önce seyretmeyi bitirdiğim bir anime. keşke anında yazsaymışım çok güzel olurmuş, çünkü bu animenin hangi bölümü biterse bitsin içim mutlulukla doluyordu. 2 sezondan oluşan animenin hikayesi 5 arkadaş ve kediler hakkında 🙂 evet sahne aralarında geciş için kedileri kullanmışlardı ki, onları tembel tembel seyrederken kıskanmadım dersem yalan olur.

bu 5 kişilik grubumuzdan yuuki ve yuuta tek yumurta ikisi. görünüşleri birbirinin tıpkısının aynısı olsa da karakterleri bayağı bir farklı. biri daha naif iken diğeri hayata karşı daha sert, az daha uğraşsa nihilist bile olabilecek kapasitede, ama hangisi hangisi diye sormayın cidden hatırlamıyorum. sonra shunsan var, dünya tatlısı, iyi kalpli ve nazik. her zaman pozitif düşünüyor ve saçlarını kestirene kadar kıza benziyordu ahahaha. animenin arabulucu karakteri. kanamekun var bir de, o da süper gıcık. al sopayı eline sabaha kadar döv ahaha. sürekli kendinden yaşça büyük kadınlara aşık olmasıyla ünlü. buraya kadar olan ekibimiz anaokulundan beri arkadaşlar. sonra aralarına alamancı chizurukun da katılıyor ve tüm vakitlerini beraber geçirmeye başlıyorlar.

aslında animenin ana bir hikayesi yok, öyle maceradan maceraya koşup, düşmanlarla savaşmıyorlar. kötü, fesat, kindar karakterler de yok. aşkından da kimse ölmüyor. sadece 5 yakın arkadaşın gündelik yaşamı gizli bir kamera ile çekilmiş gibi. öyle sıradan, öyle içten, öyle bizden.

じゃまたね。

Yazı kategorisi: sinema

naesarang ssagaji / bay kibirli ile 100 gün

100daysacayip yorgunum ve kafamın içerisinde 100 tilki dolaşıyor kuyrukları birbirine değmeden. bu sebepten boş boş bir şeyler seyretmek istedim ve sağolsun google her şeyi bildiği için bana ruh halime uygun hoş bir film buldu 🙂 başrollerinde kim jae won ve ha ji won’un yer aldığı bu film 2004 yılı yapımı. bu sebepten 2 ünlü oyuncuyu da estetiksiz halleri ile görebilirsiniz 😛

ha yeong, aklı 5 karış havada başarısız bir lise öğrencisidir. sevgilisi tarafından 99. günlerinde terkedilince canı sıkılır ve yolda salak salak yürürken bir teneke kutuyu tekmeler. olacağı bu ya kutu hyeong jun isimli hatunların hasta olduğu bir yiğidin kafasına çarpıverir. üstü açık son model arabasını duvara çarpan yiğidimiz ceza olarak ha yeong’a 100 günlük bir kölelik anlaşması imzalatır. ve olaylar gelişir.

film inanılmaz saçmaydı ama olsun, benim derdim de hayatın anlamını bulmak değildi zaten. kızın çocuğa aşık olmasını anladım ama çocuk hangi ara kıza aşık oldu anlamadım. bir de sonuçta lise öğrencisi kız, ne işi var erkek peşinde, otursun derslerine çalışsın. hayatını bir erkeğe adayıp hiç hayal kurmamak da neymiş. allahtan çocuk kızı bırakıp gitti de kız hırslanıp üniversiteye girdi. yoksa zaten hayatının sonuna kadar pişman olurdu. yine de sailor moon taklidi yaptığı ve çocuğun evini temizlediği sahneler komikti. dediğim gibi kızı anlıyorum benzer bir hikaye benim de başıma gelmişti, bakmayın eleştirdiğime 🙂 ben de istediğim üniversiteye girdim ama sadece üniversitenin istanbul’un birer ucunda 2 kampüsü olduğunu hesaplayamamışım 😛 benimki hüzünlü bir ilk aşk hikayesi olarak kalıverdi, havai fişek falan görmedim yani 😀

じゃまたね。

Yazı kategorisi: gezi

çin büfe – taksim

cinbufe

kore mutfağını sevmesem de genel olarak uzakdoğu mutfağını seviyorum. her ne kadar türkiye’deki mutfaklar –doğal olarak- menülerini türk damak tadına uygun bir hale getirse de yine de çok beğeniyorum. tayland ve japonya arasında karar verememişken bir anda kendimi çin’de bulursam hiç şaşırmayacağım sırf bu yemekleri yüzünden. benim uzakdoğu restorantları içerisinde en sevdiğim çin büfe. taksim meydanı’ndan cadde boyunca ilerlerken galatasaray lisesi’ne gelmeden önceki ilk sokakta yer alıyor. ben genelde menü almayı tercih ediyorum. menüde 1 adet etli ya da tavuklu yemek, 1 adet noodle ya da pilav, 1 adet de meşrubat ya da yeşil çay var. ben siyah çin mantarlı tavuk ya da ananaslı-biberli dana eti+noodle+yeşil çay  tercih ediyorum. en son gittiğimizde acılı ekşi çorba, çıtır çin mantısı, buharda çin mantısı ve kızarmış dondurma da yedik. hepsi de çok lezzetliydi. şimdiye kadar burada yediğim hiçbir yemek beni üzmedi. yiyelim güzelleşelim.

じゃまたね。