Yazı kategorisi: k-drama

dal ja’s spring – where is my spring?

daljagüney kore erkekleri içerisinde gördüğüm en yakışıklı erkek olan lee min ki ile tanışmama vesile olan dal ja’s spring 2007 yılı yapımı. oh dal ja (chae rim) 33 yaşında, bekar, kendini işine adamış güzelce bir kadındır. aynı şirkette çalıştığı shin sae do (gong hyung woo)’ya platonik olarak aşıktır ve onu yemeğe davet etmesi yıllarını almıştır. yemek davetinden sonra çıkmaya başlarlar ama shin sae do’ya göre işler pek yolunda gitmemektedir. yine aynı şirkette çalışan wee seon joo (lee hye young) ile görüşmeye başlar. kızımız bunların ikisini bir otelde basınca gururundan jigolo kang tae bong (lee min ki)’dan sevgilisi rolünü yapmasını ister. manyak eşinden boşanmak üzere olan uhm gi joong (lee hyun woo)’un da katılmasıyla olaylar karmakarışık bir hal alır ve dal ja yaşamak istediği hayatla ilgili seçimler yapmak zorunda kalır.

lee min ki’nin hatırı için söylemiyorum, izlediğim en güzel dizilerden biriydi. buram buram melodram akan dizilerden gına geldiğinden mütevellit eğlenceli ve gerçekçi bir dizi izleyince kendimi mutlu hissettim. esas kızımızın düştüğü durumlara benzer durumlara zaman zaman ben de düştüğüm için sanırım çok da içselleştirdim. kızın verdiği her karar doğruydu bana göre, biraz kendine güveni eksikti bundan kaynaklanan hataları da vardı elbet ama o kadar kusur kadı kızında da olur. ama yine de 33 yaşına gelmiş, yalnız yaşayan ve bu kadar güzel bir kızın şimdiye kadar hiç sevgilisinin olmaması biraz abartı geldi bana. tamam başarılı ilişkiler yürütememiş olabilir ama “0” sevgili, yooo yooo yooo dostum… üstüne üstelik kang tae bong ve dal ja güzel bir gece geçiriyorlar, kız da ilk defa bir erkekle güzel bir gece geçiriyor ve ertesi gün arkadaşına havai fişeklerden bahsediyor. ben buna ancak gülerim 🙂 bir de kızın estetiğini kim yaptıysa burnunu biraz fazla kaldırmış sanırım sürekli sümükleri gözüküyordu. ya setten kimse de mi söylemiyor “bir burnunu temizle de gel!” diye, çok ilginç.

dizinin senaryosu çok güzeldi ve konular çok eğlenceli işlenmişti. dizi içerisinde gittiğimiz hayal alemlerinde titanic olsun, kill bill olsun, bodyguard olsun, goong olsun, olsun da olsun bir sürü klişeye gönderme vardı. benim en beğendiklerim 2046 ve romeo-juliet göndermeleriydi. 2046 göndermesinde çocuk kapının kulbunu tutarken elleri nasıl titriyordu ahaha aklıma geldikçe gülüyorum. bir de öküz ama iyi kalpli karakterimiz uhm gi joong’un kadınlar anlamak için şeker kız candy mangası okumasına ve verdiği tepkilere çok güldüm. adam “neden anthony hikayenin ortasında öldü” diyerek depresyona bile girdi. hatta bir sahnede kızı etkilemek için dal ja’ya terry sarılışı bile yaptı ama yemezler valla kız arkasına akmadan kaçtı. ama kang tae bong’un dal ja’ya yataktaki sarılışı 100 üzerinden 1000 puan.

じゃまたね。

 

Bir Cevap Yazın

