Yazı kategorisi: gezi

tayland seyahatim – 1 – giriş

みなさんこんばんは。千月タイへ行きました。タイのこと書きたいです。たのしみにおねがいします。

tayland1

yine aylar öncesinden özlem’le tayland’a gitmeye karar vermiştik. amacımız çin yılbaşını tayland’da kutlamaktı. özlem biletini erkenden aldı. ben bilet olayını ucuza kapatmak istediğim için biraz bekledim. planımıza göre benden bir hafta önce gidecekti ve bangkok’ta buluşacaktık. tabii ki normal bir insanın başına bir yılda gelen aksilikler benim başıma bir günde geldiği için ben 4 gün geç kaldım 🙂 annem safra kesesinden ufak bir operasyon geçirdi tam gitmeden önceki gün. biletimi annemin ameliyatı belli olmadan almıştım. doktorun söylediğine göre 1 gece yatıp çıkacaktı. ben de buna güvenerek cuma günü yola çıktım. biletime göre önce abu dhabi’ye oradan bangkok’a uçacaktım. ama bankodaki kız bana abu dhabi uçağında yer olduğunu ama bangkok’a giden uçakta yer olmadığını, yer açılabileceğini ama oraya gitmeden öğrenemeyeceğimi söyledi. dedim “problem değil gideyim orada beklerim, olmadı bir sonraki uçakla giderim.” “ama!” dedi “siz türk vatandaşısınız, orada havaalanında 24 saatten fazla bekleyemezsiniz. sizi ilk uçakla geri gönderirler.” sonra ben düşünmek için kenarda beklerken arkamdaki ingiliz vatandaşı çocuk elinde biletini sallaya sallaya pasaport kontrole gitti. siz beni istemezseniz ben sizi hiç istemem triplerine girerek başka havayollarına gittim. yoğun sezon olduğu için hiçbirinde yer yoktu, bir tane yer buldum ama o da 3.000 lira bilet parası istedi. ben de taksiye atladığım gibi söylene söylene evime geri döndüm. iyiki de dönmüşüm çünkü doktorlar annemi hastaneden taburcu etmemişler. ben de bavulumu eve bile çıkarmadan hemen hastaneye gittim ve 3 gece annemle kaldım. işyerinde de halletmem gereken ama başkasına emanet ettiğim bir işim vardı, hastaneden çıkıp hemen ankara’ya gittim 🙂 yoldayken de organizasyonumu yapıp uygun sayılabilecek bir fiyata uçak bileti buldum. ama uçak istanbul-dubai-hongkok-bangkok diye biraz dolana dolana gidiyordu 🙂 özlem’e söz vermiştim, iki elim kanda olsa gitmeliydim. neredeyse 24 saat sayılabilecek bir yolculuktan sonra bangkok’a ulaştım. özlem o sırada koh phangan’a geçmişti. ben de saat 01.00 gibi çok abuk bir saatte havaalanında olduğum için bir kafeye oturup sabah olmasını bekledim. saat 05.00 gibi taksiye binip tren garına gittim ama trenlerin hiçbirinde 3 günden önce yer yoktu ahahaha. sonra ben de otobüsle gitmeye karar verdim. koh tao’da buluşacaktık ama ancak koh samui’ye kadar giden otobüs bulabildiğim için özlem’e oraya gelmesini söyledim. 12 saat süren otobüs yolculuğundan sonra feribotla koh samui’ye vardığımda artık ben ben değildim 🙂 açlıktan bayılmak üzere olan ben gittiğimiz restorantta yediğimiz iki lokma yemeği de şiddetli başağrısını takiben otele dönünce kustum. ama size yemin ederim ki o gece uyuduğum yatak, hayatımda uyuduğum en rahat yataklardan biriydi 😀