Yazı kategorisi: gezi

tayland seyahatim – 2 – koh samui

evet 1,5 günlük yolculuktan sonra koh samui’ye ulaştım ve mükemmel bir uykudan sonra ne yapacağımıza karar vermeden önce karnımızı doyurmaya karar verdik. mayolarımızı giyinip dışarı çıktık ve okyanus kenarında güzel bir kahvaltı mekanı bulduk. tayland’da yaptığımız kahvaltılar genelde kruvasan, reçel, çay ya da kahve şeklindeydi. ben genelde meyve salatası yedim. tayland’da yediğim meyveler mükemmeldi. mesela ben ananasın ya da mangonun bu kadar lezzetli olduğunu bilmiyordum. tabii türkiye’de sera meyveleri önümüze serilince hangi yiyeceğin asıl tadı nasıl bilemeyebiliyoruz. alışkanlık edindim akşamları eve erken geldiğimde ya da evde kahvaltı yapma fırsatı bulduğumda ben de meyveleri doğrayıp üzerine süt dökmek suretiyle bir öğünümü yiyorum. gerçi henüz pitaya bulamadım ama olsun, onun yerine elma koyuveriyorum. burası ada olduğu için ve tropik içecekler revaçta olduğu için ayrıca hava da çok sıcak olduğu için istediğim gibi bir kahveyi bangkok’a dönene kadar bulamasam da herhangi bir yiyeceğin eksikliğini hissetmedim ve hiç aç kalmadım. özlem de benim gibi hatta benden daha fazla yeni lezzetlere açık olduğu için bir çeşit gurme turizmi yaptık bile diyebilirim ve yediğimiz her şey çok lezzetliydi. evet tayland mutfağına da bir tik atalım 🙂

tayland2

kahvaltıdan sonra okyanus kenarında yürüyüşe çıktık. koh samui, tayland’ın doğusunda yer alan adalardan. koh tao ve koh phangan ile komşu. adada 2 yerleşim alanı var. biz daha az turistik olan lamai bölgesinde kaldık. 3 gece için kişi başı 900 baht verdik ki yaklaşık 55 tl’ye tekabül ediyor. odaya kahvaltı dahil değil ama klima, tv, mini buzdolabı ve 24 saat sıcak su var. kaldığımız pansiyonu bulmamıza otobüste yanımda oturan kız yardım etti. aslen adalıymış ama bangkok’ta yaşıyormuş. aile ziyaretine gelmiş. çok akıcı ingilizce konuşuyordu. zaten tayland’ta tanıştığım kadınların çoğunun ingilizcesi çok iyiydi. anladığım kadarıyla da batılı erkeklerle ilişki yaşamak ya da evlenmek onlar için önemli. ben görmedim ama özlem’in anlattığına göre kitapçılarda farklı kültürdeki bir erkekle bir tay kadının nasıl anlaşabileceğini anlatan kitaplar varmış 🙂 her ne kadar çok büyük önyargılarla gitsem de tayland’ın hiç de anlatılan tayland olmadığını yine yaşayarak gördüm. neyse bu uzun bir konu ve başka zaman anlatılmalı 🙂

tayland3

sahilde yürüyüş yaptık ve adayı dolaştık. kendime hippi çantası aldım. zaten tayland genel olarak batılı hippilerin kuşatması altında 😀 okyanus olduğu için ben girmeye korkttum. zaten kimse girmiyordu insanlar genelde güneşleniyordu. o gün sahilde dolaşırken koruyucu güneş kremi sürmeme rağmen yanmışım hiç farkında olmadan. ertesi gün de tekne turu yapınca daha da yandım ve tayland seyahati boyunca hiç fotoğrafımı çektiremedim. yüzüm, özellikle burnum kıpkırmızıydı 10 gün boyunca. istanbul’a dönmeden önceki gün biraz düzeldim. gittiğimiz tekne turunda özlem’le ikimiz vardık sadece. küçük bir tekneydi. 2 yerde yüzme ve yemek molası verdi. şnorkel yaptık ama hiç ilginç balık göremedim. bu konuda koh tao meşhurmuş ama vaktimiz olmadı oraya gitmeye. sonra kano yaptık ve dönüş yolunda devrildik. bir daha da kanoya binemedik ahaha. piknik tarzında yemeğimizi yedikten sonra özlem deniz kabuğu topladı ben de gölgede oturdum. okyanusta gelgit çok fazla olduğu için 2 saat kadar sonra adadan ayrılırken teknemiz karaya oturmuştu. ben gelmeden 1 gün önce özlem okyanusta birinin boğulmasına şahit olduğu için ben kenarda çimmek suretiyle okyanusa girdim. boyuma boyumu aşan yerlerde yüzmedim 🙂

tayland4

akşam yemeğimizi gece pazarında yedik. sadece yiyecek satılan bir pazar düşünün oradan istediklerinizi alıyorsunuz ve pazarın arkasında yer alan masalarda yiyorsunuz. yemeğimizi yedikten sonra smirnoff ice’larımızı alıp pansiyona döndük. odamızın terasında sohbet edip içkilerimizi içtikten sonra o kadar yorgunduk ki hemen uyuduk. ertesi gün de sabah havuza girdikten sonra öğleden sonra bangkok’a gitmek üzere otobüsümüze gittik. otobüs deyince aklıma geldi, bilet aldığımız acentadaki kız içeri girdiğimizde yere oturmuş tırnaklarını boyuyordu. bir an bunu türkiye’de hayal ettim ve çok komik geldi. taylandlılar genel olarak rahat insanlar. bir keresinde de su mu alacaktım ne yapacaktım hatırlamadım şimdi, neyse dükkanın çalışanları önünde oturmuş kağıt oynuyorlardı ve dükkan açıktı. yine de öğle tatili diye bizi kovaladılar ahahaha. özlem de ben gelmeden önce kaldığı pansiyonda çalışan çocuğun sürekli yüzükoyun yerde yattığını anlatmıştı 🙂 dükkanlara girerken de ayakkabı çıkarılıyor genelde. bir ara da çok güzel bir ladyboy’a tırnaklarımızı boyattık ama ne ara hatırlamıyorum 🙂 deniz tatili sevmeyen bir insan olarak diyeceğim şudur ki: gördüğüm koylar, ada ve okyanus kesinlikle bir marmaris ya da kaş’ın eline su dökemez. ama kumlar çok güzeldi. nasıl desem sanki beyazdı. unutmadan söyleyeyim adada ulaşım genellikle motorsikletlerle sağlanıyor. bu sebepten motorsiklet kiralama yerleri ve şişede benzin satan yerler çokça var. zaten tayland’da turistlerin en çok ölüm sebebi bize göre ters akan trafik yüzünden yaşanan motorsiklet kazaları ve yolda yürürken kafalarına hindistan cevizi düşmesiymiş.

じゃまたね。

tayland seyahatim – 2 – koh samui” için 4 yorum

1. Merhabalar,
    Koh Samui’de nerede kaldınız? Ve kahvaltıyı nerede yaptınız? Beni şuan en çok düşündüren şey kahvaltı da.
    Teşekkürler,

1. otobüste giderken oranın yerlisi bir kızla tanışmıştım. onun önerdiği bir yerde kaldık. adını hatırlamıyorum ama 😦 yol boyunca zaten sağlı sollu bir sürü ufak otel var. boş odanız var mı diye sorun, sonra gidin odaya bakın, beğenirseniz kalırsınız. kahvaltı en az zorlanacağınız öğün. çünkü inanılmaz lezzetli kahvaltıları. sahildeki kafelere gittik biz kahvaltı için. okyanus manzaralı süper yerler var, hem de çok ucuz. iç güdülerinize güveneceksiniz yani 😀