Yazı kategorisi: anime

bakuman – mangaka olmak hakkında bir anime

evet, geçtiğimiz hafta itibariyle 3 yıldır gözüm gibi baktığım, büyütüp bugünlere getirdiğim minik tatlı çocuklarıma veda etme zamanı geldi. bakuman’ı ilk bölümünden beri takip ediyorum ve bir kere bile sıkıldığım bir bölümü olmadı. hikayeler o kadar naif ve hayatın içinden anlatmıştı ki, benim için başta nizuma eiji olmak üzere bütün bakuman ailesini kendi ailemden bir parça olarak görmekten çekinmedim. mashiro ile çekingenliğin dibine vurdum, takagi ile gaza gelip dünyayı değiştirebileceğime inandım, azuki miho ile birlikte sabırla bekledim, eiji ile rekabetin ne demek olduğunu keşfettim. tabii ki karakterler sadece bunlarla sınırlı değil. her biri 25 bölüm olan 3 sezon boyunca birçok karakter girdi animeye, çoğu da çıkmadı, ucundan bucağından bir yerlerde var olmaya devam ettiler. tek sevmediğim karakter ise takagikun’un eşi sıfatıyla boy gösteren, miho’nun kankisi kaya miyoshi oldu. off çok özleyeceğim çok.

bakuman

aynı isimli mangadan uyarlama animemizin konusu ise şöyle: mashirokun ile takagikun aynı ortaokulda okumakta olan öğrencilerdir. mashirokun’un dayısı başarılı bir mangaka iken düşüşe geçmiş, bu düşüş intiharı ile sonlanmıştır. mashirokun da en az amcası kadar çizmekte yeteneklidir. takagikun ise hikayeler yaratmakta ustadır ve mashiro’yu ikna ederek mangaka olmaya çalışmaktadır. yine aynı okulda okuyan azuki miho ise seiyuu olmak istemektedir ve anaokulundan beri mashirokun’u sevmektedir. birbirlerine açılmakta zorluk çeken ikilimiz bir gün ünlü birer mangaka ve seiyuu olana kadar görüşmemeye karar verirler. azuki miho seiyuu olarak mashirokun’un animesini seslendirdiği zaman hayallerine kavuşmuş olacaklar ve evleneceklerdir. bu sözden sonra mashirokun ve takagikun, ashirogi muto adıyla çalışmalarına başlarlar. ancak hayallerine kavuşmak hiç de kolay olmayacaktır. uykusuz geceler, güçlü rakipler ve editoryal prosedürler kendilerini beklemektedir.

じゃまたね。

bakuman – mangaka olmak hakkında bir anime” için bir yorum

  1. Açıkçası beni sıktı Bakuman. Daha ciddi bir anlatım yolu izleselermiş çok daha iyi olurmuş bence.

    Özellikle, mangaka-seiyuu olana kadar görüşmeyelim muhabbeti tam anlamıyla rezildi, dahi ama garip karekterleri saymıyorum bile.

    Karakterler için değil de, manga alemini bize tanıtması nedeniyle izlenilir. Şahsen ben sadece o bölümleri merakla izledim.

Bir Cevap Yazın

