Yazı kategorisi: gezi

japonya seyahatim – nereden başlasam nasıl anlatsam :)

burnumda tüttüğünden mütevellit bu sene de bir japonya’ya bir gidivereyim dedim demesine de döner dönmez gezi direnişinin başlamasıyla yazmaya fırsat bulamadım. nasıl toparlayacağım nasıl bir yazı dizisi haline getireceğim diye düşünürken seyahatimden genel olarak bahsedip, detay isteyen deneyimlerimi ayrı birer yazı halinde yazmaya karar verdim 🙂

japonya.2.1

gitmem yine son ana kaldı. annem birkaç ay önce tekrar ameliyat oldu ve bu sefer bacağında oluşan tromboz nedeniyle emboli riski mevcuttu. daha iyi bakım alacağını düşünerek hastanede yatmasına karar verdik. bu durumda da “hadi ben bir japonya’ya gidip geleyim.” diyemedim. annem hastaneden çıktıktan ve onun daha sağlıklı olduğuna karar verdikten sonra -ki bu da gideceğim güne denk geliyor- hemen eşyalarımı toplayıp soluğu havaalanında aldım. aileme birkaç saat sonra japonya’ya gideceğimi söylediğimde babam şaka yaptığımı zannetti o kadar yani 🙂 neyseki annem şu anda ilaçlarına devam ediyor ve bir iki ay sonra hiçbir şeyi kalmayacak diye bekliyoruz.

japonya.2.2

bu sefer etihad havayolları ile gittim. emirates kadar beğenmedim ama yine de thy’den daha iyiydi. etihad abu dhabi’de aktarma yapıyor. dubai’ye kıyasla daha küçük bir olmasına ve hayatımda gördüğüm en pis havaalanı olmasına rağmen yine de her şey çok düzenliydi. o kadar teknolojinin içerisinde o kadar pislik görmek biraz insanı rahatsız etse de biz sigara kullanan zavallılara ayrı bir yer ayırmayı unutmamışlar sağolsunlar. sigaramı içerken ufak çaplı tacizlere maruz kalsam da yiğit bir japon genci ile sohbet ederek onları savuşturdum 🙂 japonya uçuşum çok rahattı, yanımdaki koltuk boş olduğu için yayıla yayıla yolculuk ettim, kabin görevlileri de çok tatlılardı, nasıl bir izlenim verdiysem artık durmadan beni beslediler 😛 bir tanesiyle de dönerken de beraber yolculuk ettik. beni hemen hatırlamış, yanıma geldi biraz sohbet ettik. neyse, bu sefer tokyo narita havaalanına indim. osaka’daki gibi saatlerce kuyruk bekleyeceğimi düşünürken 10 dk. içinde pasaport kontrolden geçiverdim. ben de dışarı da oturup beni karşılamaya gelecek derya’yı bekledim. onunla buluştuktan sonra jr pass kartımı işlettik ve yolculuğumuz için shinkansen biletlerimizi aldık. jr pass müthiş bir şey. benim 1 haftalık pass biletimden daha pahalıya derya sadece shinkansen biletini aldı. onun oturma izni olduğu niçin maalesef bu bileti kullanamıyor.

japonya.2.3

sonra starbucks’ta oturup biraz sohbet ettik. konuşacak çok şeyimiz birikmiş dedikodu yapıp durduk. eve geldikten sonra zaten yattık uyuduk ve ertesi gün kyoto’ya doğru yola çıktık. shinkansen’e binmeden önce bentolarımızı ve biralarımızı hazırladık. çünkü bento ve bira olmadan shinkansene binilmeyeceğini geçen sene öğrenmiştim 🙂 kyoto’da birkaç gün kaldıktan sonra osaka’ya, kobe’ye ve son olarak da nara’ya gidip tokyo’ya geri döndük. birer bavulla gittiğimiz bu 1 haftalık yolculuktan sonra 2’şer bavulla geri döndük 😛 1 hafta da tsukuba ve tokyo civarlarında gezdikten sonra ben ağlaya ağlaya türkiye’ye geri döndüm. derya’nın da çok büyük etkisiyle hayatımda geçirdiğim en güzel tatillerden birini geçirdim. デルヤさんほんとにありがとうございました。私の友達になるのためによかった。三月あとでかんがくで会いましょう。

japonya.2.4

じゃまたね。

japonya seyahatim – nereden başlasam nasıl anlatsam :)” için bir yorum

1. Unni hayatımdaki en güzel tatili geçirdim ve depresyonumdan kurtulup hayata döndüm sayende. とってもありがとうございます・Kore’ de geçireceğimiz tatili dört gözle bekliyorum 🙂 yeheyyyy her şey güzel olacak ve biz daha nereleri gezeceğiz beraber