Yazı kategorisi: gezi

kore sanatı ve sultanahmet’te güzel bir gün

ramazan ayında sultanahmet’i çok severim. geleneksel türk sanatlarına dair birçok stand kurulur ve burayı gezerken her şey ilgimi çeker. bu sene de ceren’le beraber gitmeye, gitmişken  de istanbul-gyeongju dünya kültür fuarı kapsamında hazırlanan ihtişam ve zarafet: kore sanatı sergisini de görmeye karar verdik. öncesinde ufak bir piknik yaptık sultanahmet meydanı’ndaki kafelerden birinde. sağolsun kafede çalışan amca, ceren’in annesinin “bana patates salatası ve kısır yapacak bir tane bile arkadaşım yok” serzenişlerime itafen hazırladıklarını yememize izin verdi. hayır, nankörlük de yapmak istemiyorum, belki öyle bir şey olmuştur da ben hatırlamıyorum ama benim şimdiye kadar hiç ev oturmasında kek-börek-kısır ailesinden bir şeyler hazırlayıp karşılıklı çay içtiğim bir arkadaşım olmadı, yazık bana 🙂 artık hem karnım hem de gözüm ne kadar açsa getirilenleri öyle bir yedim ki kafamı kaldırdığımda koreli bir çocuk bana şaşkınlık dolu gözlerle bakıyordu. buradan koreli erkek hayali kuranlara türk kızlarını obur olarak tanıttığım için “gomen gomen” demek istiyorum 😛s.ahmet1

neyse kendimi acındırmayı bitirdikten sonra yine benim gibi asosyal birine müze kartı öğrettiği için ceren’e teşekkür ediyorum. 30 tl vererek aldığım bu kart 1 yıl geçerli ve bakanlığa ait müzelere 2’şer kere girebiliyorum. öğrenci olan 15 tl ve 1 sene boyunca sınırsız giriş hakkı var. topkapı sarayı’ndaki girişten geçer geçmez dümdüz yürürseniz kore sanatı sergisine ulaşıyorsunuz. 19.haziran-29.eylül arası açık kalacak olan ve 5 bölümden oluşan bu sergiyi çok yetersiz buldum. getirilen eserler çok azdı ve broşürler eserler hakkında bilgi vermiyordu. şansımıza orada bulunan koreli-türk bir gruptan eserler hakkında bilgi aldık. belki de güney kore’ye gittiğimde gezdiğim müzelerin muhteşemliğinden sonra burası bana basit gelmiştir, bilemedim şimdi. serginin ilk bölümü tunç çağına ait eserler, ikinci bölümü kral mezarlarından çıkarılan takılar, üçüncü bölümü budizm, dördüncü bölümü seramik ve porselen sanatı, son bölümü de joseon dönemi üzerine hazırlanmış.s.ahmet2

buradan çıktıktan sonra hazır gelmişken topkapı sarayı’nı da gezelim dedik. en son lisedeyken gitmiştim sanırım, bu sefer gidince gözüme pek bir küçük geldi 🙂 çok sıcak ve havasız olduğu için ben çok uzun süre içeride kalamadım, genelde dışarıda bekledim. saraydan sonra cankurtaran’a gidip birşeyler içtik ve sonra meydana geri dönüp el sanatları sergidini gezdik. iftar saati yaklaştığı için çok kalabalık olmuştu, ben biraz bunaldım ve oradan taksim’e geçtik. geleneksel cumartesi gecesi gazımızı yedikten sonra evimize geri döndük.s.ahmet3 s.ahmet4

じゃまたね。

Bir Cevap Yazın

