Yazı kategorisi: drama, j-drama, k-drama

you’re beautiful vs. ikemen desu ne vs. fabulous boys

yifevet 5 günlük tatilde 2 kilo almayı başararak canımı sıkma yolunda hızla ilerlerken bari kilolarımdan başka bir şey düşüneyim diye ufkunuzu açacak, geleceğinize ışık tutacak, kederli kalplerinizi umutla dolduracak bir yazı yazmaya karar verdim. birçok genç kızımızın kore hayranlığını başlatan dizilerden biri olan, hong kardeşlerin efsanevi dizisi you’re beautiful 2009 yılında güney kore’de yayımlanmış, yayımlandığı dönemde pek iş yapamasa da kulaktan kulağa yayılarak bir efsane haline gelmişti. bunu farkeden japon kardeşlerimiz 2011 yılında ikemen desu ne ismiyle japon versiyonunu çektiler. son olarak da 2013 yılında tayvanlı kardeşlerimiz fabulous boys’u çekerek kopyala-yapıştır formatına son noktayı koydular. ben de reyting rekorları kıran, binlerce takipçisi olan bir blog yazarı olarak bu duruma kayıtsız kalmayarak her bir versiyonu teker teker inceleyerek, yıldızlı pekiyiler vererek sizi bilgilendiriyorum. şikayetlerinizi bana, memnuniyetinizi dostlarınıza iletiniz.yiftable

1.esas kız: burada güzel değil ama sempatik park shin hye tam puan alıyor. birinciliği almasındaki en büyük etken ise domuz burunlu tavşanken bile çirkin olamaması. rakipleri takimoto miori ve cheng yui xi ise burunlarını tutarken kafamı ekrandan uzaklaştırma hissiyatı oluşturdular. üstelik park shin hye’nin safça davranışları yanaklarını sıkma isteğimi artırırken, diğerleri yapmacıklıktan öleceklerdi neredeyse.

2.esas oğlan: kusura bakma jang geun suk, hoş çocuksun kabulüm ama bir jiro wang kadar değil. allahım o ne boy o ne endam öyle. çarpık bacaklarıyla bile yakışıklıydı yani. gerçi sanat yönetmenine koca bir sıfır, güzelim çocuğu maymun gibi giydirdiler ama olsun, versinler benim elime ben ona ne ciciler alırım. tamamori yuta tıfılı ise… ya neyse tamam ben bir şey demiyorum. allah sahibine bağışlasın.

3.ikinci oğlan: jung yong hwa dışında birini söyleyen taş olur, biber gazı altında maskesiz kalır mazallah. saç modeli berbat ama zamanı içerisinde düşünürsek kabul edilebilir düzeyde. hwang in deok’u ise sırf koreli diye oynatmışlar ama koreli standartlarının bayağı altında. bir sonraki yıl sonu kermesinde burun estetiği yaptırması için para toplayacağız. fujigaya taisuke için yorum yapmıyorum.

4.şirin oğlan: lee hong ki açık ara önde, kimse jeremy’nin eline su dökemez, kusura bakmayın yani. diğer ikisi çöp.

5.kötü kız: wang si ping tam hem güzel hem fesat insan tipi. benim etrafımda bir milyon tane var bunlardan bu sebepten bu kıza bu rolü çok yakıştırdım. uee de fena değildi ama kojima haruna gitsin hemen kendine bir kutu japon yapıştırıcısı alsın. menbaasında hatun sonuçta, hem ucuz hem kalitelidir.

6.oyunculuk: you’re beautiful oyuncularının hepsi on numara beş yıldızken, fabulous boys oyuncularını sanki sokaktan toplayıp getirmişler. ağlamayı bile beceremediler, tayvan’da soğan falan yok mu acaba? ikemen desu ne karışıktı, iyi oyuncular da vardı sırf ünlü olsun diye katılanlar da.

7.müzik: bu konuda objektif olamayacağım japonca olduğu için ikemen desu ne diyorum. orijinal şarkıları çok güzel uyarlamışlar, aslını bile geçmiş bence. fabulous boys’ta ise hemen hemen bütün şarkıları değiştirip başka şarkılar koymuşlar, sevmedim.

8.senaryo: bölüm sayısının uzunluğu sebebiyle you’re beautiful’da konu daha detaylı ve eğlenceli işlenmiş. diğerleri 13 bölüme sığdıracağız diye en güzel kısımları kesmişler. bazı yerleri hızlandırmışlar. fan kulube giriş testi kesilir mi ya? “hop n’oluyor ya bu da nereden çıktı!” falan oldum yani anlayacağınız. 

9.final: ikemen desu ne’de kız afrika’ya gitti, dönünce çocuk onu havaalanında bekliyordu, ne tatlı 🙂 fabulous boys’ta kız gitmeyeceğim afrika’ya falan dedi ama bilemiyoruz tabii. you’re beautiful’da ise ne olup bittiği hayal gücümüze bırakılmıştı. belki kız gitti, dönene kadar çocuk başkasını buldu ne bileyim 😛

sonuç: you’re beautiful mutlaka izlenmeli, ikemen desu ne’yi canınız sıkılıyorsa/bol vaktiniz varsa izleyin, fabulous boys’u jiro wang hatırına izleyebilirsiniz.

じゃまたね。

you’re beautiful vs. ikemen desu ne vs. fabulous boys” için 5 yorum

  1. degerlendırmenı cok begendım ama jang geun sung ı daha detayla arastrmani tavsye ederim. bu konuda sana katılmyorum jang geun bır bakısı yeter bkmaya ahhh oyunculuk adına sahane bır melek.tesekurler your e beautiful lıstemde ızliyecegm

Bir Cevap Yazın

