Yazı kategorisi: gezi

güney kore gece hayatı – soju ve dikkat etmeniz gerekenler

büyük doğum günü etkinlikleri çerçevesinde deryasan’la beraber güney kore+japonya karışımı bir seyahat planladık. döneli neredeyse 1 ay olacak ama sonunda maceralarımı anlatmak için fırsat buldum. bugün bunu yaptık, şu gün şunu yaptık yerine genelde merak edilen konular hakkında gözlemlerimi yazmaya karar verdim. işte başlıyorum 🙂 soju1

soju güney kore’de en çok içilen içki sanırım. akşam 6’dan sonra herkes içmeye başlıyor. gece 10 gibi toplu taşımaya bindiğinizde ise sakın kimseye ateşle yaklaşmayın, çünkü infilak edebilirler 🙂 genci-yaşlısı herkes alkollü. ilk güney kore’ye gittiğimde soju içip çarpılmıştım ve bir daha içmeyeceğim demiştim ama sözümde duramadım. kaldığımız yerin yakınındaki ajummanın yeri’nde kendisini içip bir güzel sarhoş oldum. türk olduğumuzu öğrenince bize durmadan bir şeyler ısmarlayan amcanın da bunda etkisi olabilir tabii ya da bize birayla karıştırıp içmeyi öğreten 3 yakışıklının 😀 ah güzel kardeşlerim neden biraz daha ingilizce öğrenmek için gayret sarfetmiyorsunuz 😛 yok yok bu içki insanı hakkaten sosyalleştiriyor.  üzerinde “happy water” yazıyor daha ne olsun. ertesi gün geceye dair bölük pörçük bir şeyler hatırladığım yetmezmiş gibi bütün gün midem bulandı ve başım ağrıdı. sonradan öğrendim ki marketlerde soju sonrası içeceği satılıyormuş, eğer bunu içersen ertesi gün daha iyi hissediyormuşsun. bunu almadan sakın soju içmeyin. yakınınızda güvenebileceğiz biri yoksa da içmeyin, her an her şey olabilir.soju2

soju içtiğimiz günün öncesinde de hongik üniversitesi civarında yemek yiyip, sokakta performans sergileyenleri izledik. bu sefer dersimi çalışıp gittiğim için ve yanımda deryasan olduğu için hiç aç kalmadım. o kadar güzel yemekler yedim ki şimdi bile canım çekti, olsa da yesek 🙂 sokak performansı dediğime bakmayın bizdeki gibi eline gitarı alan çıkmamış, bayağı bayağı profesyonel ekipmanlarıyla şarkı söylüyorlardı. ben de 1000 won verip “fighting!” diyerek onları cesaretlendirdiğim gibi bir de eğlendirdim. sanırım güney koreliler beni seviyor, ahahaha. gece klüpleri bayanlar için ücretsiz, erkekler için ücretli. ben beğenmedim ama erkek olsam beğenirdim 😛 bayanları bedava içeri doldurmaya çalışan bir yerden ne beklersin ki? ama hongdae kesinlikle ve kesinlikle seul’un en eğlenceli ve hareketli yeri. buraya uğramadan dönmeyin. biz hemen hemen her akşam oralardaydık, çok beğendik. “aykensipikinglişi” diyen kızla ve türkiye’yi hindi zanneden amerikalıyla da burada tanıştık.

じゃまたね。

güney kore gece hayatı – soju ve dikkat etmeniz gerekenler” için 3 yorum

  1. ahhh happy water, harika soslu tavuk, daikon ve biranın muhteşem tatları. hongdae ne güzel yerdi. koreye gitmezsem ölücem hastalığına mı yakalansak chingu 🙂 ben şimdiden çok özledim koreyi ve tabiki senle gezmeyi. yihuuuuuuuuu ne biçimde gezeriz biz 🙂

Bir Cevap Yazın

